מה לומדים בעיצוב תעשייתי

תחום העיצוב התעשייתי החל להתפתח כמקצוע ייחודי בעולמות העיצוב החל מאמצע המאה ה-19, וזאת על רקע המהפכה התעשייתית. מעצב תעשייתי אחראי על תכנון, אפיון, פיתוח ועיצוב מוצרים שימושיים שונים, עליו להפגין יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה, וכדי לעבוד בתחום ולהשתלב בתעשייה יש לרכוש ידע ולפתח מיומנויות.

21.03.2023 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מה לומדים בעיצוב תעשייתי

pixabay

 

כדי להפוך למעצב תעשייתי ניתן ללמוד תואר ראשון או תואר הנדסאי בעיצוב תעשייתי. מסלול הלימודים לתואר הנדסאי עיצוב תעשייתי נועד להכשיר ולטפח מעצבים כישרוניים עם אמירה אישית וייחודית, לפתח גמישות מחשבתית ולהקנות ידע תיאורטי בעולמות העיצוב, כלים מקצועיים ומיומנויות הנדרשות כדי להשתלב בשוק העבודה.

 

 

למי מתאים?

 

 

תחום העיצוב התעשייתי עוסק באפיון ובפיתוח מוצרים המיוצרים בתעשיות השונות. מעצב תעשייתי אחראי על אפיון המוצר, שיפור המראה והמבנה החזותי של המוצר, בחירה נכונה של חומרי הגלם, ועליו לשפר את חוויית המשתמש ולתכנן אריזה מקורית כדי להציג את המוצר על המדפים ולהשפיע על הצרכנים לרכוש אותו.

 

 

לכן, מעצב תעשייתי הוא תחום עיסוק ומקצוע המתאים לאנשים יצירתיים שחושבים כל הזמן על רעיונות למוצרים חדשים ודרכים להפוך את המוצר לפריט מציאותי ושימושי. מעצב תעשייתי חייב להיות בעל מיומנויות טכניות ועיצוביות, ועליו להיות בעל חוש אסתטי מפותח, כישורים הנדסיים ויכולות אומנותיות.

 

 

חשוב לציין כי מעצב תעשייתי נדרש לאפיין ולפתח מוצרים המיועדים לשימוש האדם, לכן הוא חייב להתייחס להיבטים שונים כדי לעצב מוצר העונה באופן מושלם על צורכי המשתמש הסופי. המעצב התעשייתי משלב בעבודתו ידע וכלים מעולמות ההנדסה, השיווק, הקיימות והייצור.

 

 

מה לומדים?

 

 

לימודי עיצוב תעשייתי לתואר הנדסאי נמשכים כשנתיים במסלול יום. תוכנית הלימודים כוללת קורסי יסוד ומבוא, מעבדות, הדפסה תלת מימדית, התמחויות מקצועיות ועוד. הלימודים כוללים קורסים כגון: יסודות העיצוב – תלת מימד, תוכנות גרפיקה כמו פוטושופ ואילוסטרטור, בניית דגמים, זיווד והנדסת אנוש, הדפסה בתלת מימד, שרטוט טכני, תורת החומרים, עיצוב ופיסול, יזמות עסקית למעצבים, עיצוב אריזה, עיצוב מכשור רפואי, עיצוב תערוכות ועוד.

 

 

במהלך הלימודים הסטודנטים והסטודנטיות רוכשים ידע תיאורטי וניסיון מעשי, ובנוסף לומדים את הנושאים הבאים:

 

  • פיתוח רעיון מופשט לכדי מוצר ואובייקט תלת מימדי המיועד לשימוש על ידי הצרכנים.
  • בניית אבות טיפוס באמצעות חומרי גלם שונים ובשיטות ייצור מתקדמות.
  • פיתוח צורני והנדסי על ידי תוכנות גרפיות.
  • תכנון ועיצוב מוצר.

 

 

במסגרת לימודי הנדסאי עיצוב תעשייתי משתתפים במעבדות שונות כדי לפתח יכולות ולרכוש מיומנויות חשובות כמו פיתוח מוצר בתלת מימד. הלימודים נועדו להכשיר מעצבים תעשייתיים מיומנים בעלי חשיבה יצירתית ומקורית ובעלי יכולות של יזמות עסקית. הלימודים מקנים את כל הידע התיאורטי והמקצועי כדי לעבוד בתחום, לרבות הכרות עם חומרים ותהליכי ייצור, ובסיום הלימודים אפשר לעבוד כשכירים או כעצמאים.

 

 

ראוי לציין כי במכללה הטכנולוגית המובילה להכשרת הנדסאים מכשירים את הדור הבא של מעצבים תעשייתיים. כדי להעניק לבוגרים את הידע, הכלים והניסיון המעשי הדרושים לעבודה בתעשייה הסטודנטים משתתפים בסדנאות מתקדמות וייחודיות כמו סדנת חיתוך בלייזר, חדר צבע, סדנת מתכת, סדנת פלסטיק, סדנת עץ, סדנת הדפסות בתלת מימד ועוד.

 

 

מה אפשרויות התעסוקה לבוגרי הנדסאי עיצוב תעשייתי?

 

 

בוגרי המגמה העומדים בכל הדרישות מקבלים תעודת הנדסאי עיצוב תעשייתי מטעם מה"ט, ובנוסף הם זוכים לתעודת בוגר קורס הדפסה בתלת מימד. הבוגרים יכולים להשתלב בקלות בשוק העבודה במגוון תפקידים מעניינים ומאתגרים כמו מעצב מוצר, מעצב תעשייתי במפעלי הייצור השונים, מעצב תערוכות וביתנים, מעצב מתקני תצוגה ושילוט, פיתוח מוצרים בענפי התעשייה השונים כמו מכשור רפואי, תיקים, נעליים, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה וכו'.

 

 

תגובות

מומלצים

\