חוזר מיוחד לתקופת הבחירות לרשויות המקומיות

שנת הבחירות ברשויות המקומיות יצאה לדרך ובמשרד הפנים הפיצו לרשויות ברחבי הארץ חוזר מנכ"ל מיוחד 20.1 שעוסק בהכנות וההנחיות לרשויות המקומיות לקראת הבחירות באוקטובר 2023.

24.01.2023 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חוזר מיוחד לתקופת הבחירות לרשויות המקומיות

תמונה להמחשה

 

ההנחיות כוללות מגוון נושאים: אישורי הצעות תקציב לשנת 2024, עדכון חוקי עזר, עשייה במקרקעין ושימוש אחר בתקבולי מקרקעין, אישור צווי ארנונה והגשת בקשות לאישורים חריגים לשנת 2024, בקשות לקבלת אשראי, גבייה ונקיטת אמצעי אכיפה ועוד.

 

 

מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ:"הבחירות לרשויות המקומיות, אשר צפויות להתקיים בחודש אוקטובר השנה, הן 'אבן הראשה' של עבודת משרד הפנים. כלל אגפי ועובדי המשרד עובדים יומם ולילה ורתומים בצורה מלאה על מנת לקיים את הבחירות בצורה הוגנת, מקצועית וכשרה".

 

 

ביום ט"ז חשוון תשפ"ד, 2023/10/31 ,יתקיימו הבחירות המוניציפליות ברשויות המקומיות.

 

 

מטרת חוזר מנכ"ל זה להבהיר סוגיות שונות בגיבוש תקציב הרשות, ניהול מערך משאבי האנוש ברשויות המקומיות וסוגיות שונות בתאגידים העירוניים במהלך שנת הבחירות.

 

 

חוזר זה מחליף את חוזרי המנכ"ל השונים שפורסמו בעבר על ידי משרדנו בנושאים המפורטים להלן בתקופת הבחירות.

 

 

החוזר חל על כלל הרשויות המקומיות ועל הגופים הנלווים להם בשינויים המחויבים (כולל תאגידים עירוניים, ועדים מקומיים, איגודי ערים, אשכולות וכיו"ב).

 

 

 

הגם שחוזר זה מתפרסם לקראת הבחירות המוניציפליות שעתידות להתקיים ביום 2023/10/31 , הרי שהוא תקף לכל בחירות כלליות או מיוחדות שיחולו ממועד פרסומו וכל עוד לא בוטל.

 

 

 

יובהר כי ההנחיות בחוזר זה אינן גורעות מחובתן של הרשויות לפעול על פי הוראות כל דין וכל הנחיה אחרת המוטלת עליהן בשגרה.

 

 

 

הגדרות שנת בחירות לעניין הנחיות אלה, תקופה שתחילתה 1 בינואר של אותה שנת תקציב שבה מתקיימות הבחירות, או לפחות תשעה חודשים לפני מועד הבחירות, המוקדם מביניהם, וסיומה עם כינון המועצה החדשה. שנת הבחירות נחלקת לשתי תקופות:

 

 

 

התקופה הראשונה של שנת הבחירות" תקופה המתחילה עם תחילת שנת הבחירות וסופה שישה חודשים לפני יום הבחירות; .2" התקופה השנייה של שנת הבחירות" תקופה שתחילתה שישה חודשים לפני יום הבחירות וסיומה עם כינון המועצה החדשה.

 

 

אחריות ראש הרשות המקומית והגזבר בשמירה על איזון תקציבי והתנהלות באחריות תקציבית: גזבר הרשות המקומית הוא הגורם האחראי על ניהול ענייניה הכספיים של הרשות המקומית, ובין השאר על הכנת הצעת התקציב ותקציב המילואים של הרשות המקומית, על ניהול מערכת החשבונות שלה ועל הכנת הדוחות הכספיים.

 

 

כמו כן, במסגרת הוראות החוק מתפקידו של הגזבר לפקח על שמירת מסגרת התקציב באופן שלא ייווצר גירעון שוטף, כהגדרתו בסעיף 140ג לפקודת העיריות (להלן הפקודה), בתקציב העיריה.

 

 

יובהר כי בהתאם לאמור בסעיף 170ג 2 לפקודה אין במינוי חשב מלווה לפי סעיף 142ב לפקודה כדי לגרוע מאחריות המוטלת על הגזבר לפי פקודה זו.

 

 

יובהר גם כי אין באמור בכדי לגרוע מאחריות ראש הרשות המקומית, מתוקף תפקידו ובין השאר כמורשה חתימה של הרשות, להתנהלותה של הרשות באחריות תקציבית.

 

 

להלן לינק לחוזר: בקישור


תגובות

מומלצים

\