מה חשוב לדעת על אוכל לכלבים

כבעל כלבים, אחת ההחלטות החשובות ביותר שתקבל לחברך הפרוותי היא מה להאכיל אותם. במאמר זה נחקור כמה דברים מרכזיים שכדאי לדעת על אוכל לכלבים שיעזרו לך לקבל החלטות מושכלות עבור הכלב שלך.

11.03.2023 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מה חשוב לדעת על אוכל לכלבים

 

 

אוכל לכלבים הנכון יכול לעזור לשמור על חיית המחמד שלך בריאה ומאושרת, בעוד שהאוכל הלא נכון יכול להוביל למגוון בעיות בריאות. במאמר זה נחקור כמה דברים מרכזיים שכדאי לדעת על אוכל לכלבים שיעזרו לך לקבל החלטות מושכלות עבור הכלב שלך.

 

 

להבין את הצרכים התזונתיים של הכלב שלך

 

הדבר הראשון שצריך לדעת על אוכל לכלבים הוא שהוא אמור לענות על צרכי התזונה של הכלב שלך. כלבים דורשים תזונה מאוזנת של חלבון, פחמימות, שומנים, ויטמינים ומינרלים כדי לשמור על בריאותם. עם זאת, הצרכים התזונתיים הספציפיים של כלבך עשויים להשתנות בהתאם לגורמים כמו גילם, גזע, גודל ורמת הפעילות. תתייעץ עם הווטרינר שלך כדי לקבוע את התזונה הטובה ביותר עבור הכלב שלך על סמך הצרכים האישיים שלו.

 

 

בחר מרכיבים איכותיים

 

איכות המרכיבים במזון של הכלב שלך יכולים להשפיע באופן משמעותי על בריאותם. תחפש מאכלים לכלבים המכילים מקורות חלבון איכותיים כמו עוף, בקר או דגים, ונמנע ממזונות המכילים תוצרי לוואי. הימנע ממזונות המכילים חומרים משמרים מלאכותיים, צבעים או טעמים, מכיוון שאלו יכולים להזיק לבריאות הכלב שלך.

 

 

קחו בחשבון את שלב הגיל והחיים של כלבכם

 

מזונות שונים של כלבים מנוסחים לשלבי חיים שונים, כמו גורים, כלבים בוגרים וכלבים זקנים. מזונות אלה נועדו לענות על צרכי התזונה הספציפיים של כלבים בשלבי חיים שונים. לדוגמה, מזון גורים עשוי להכיל רמות גבוהות יותר של חלבון ושומן לתמיכה בצמיחה והתפתחות, בעוד שמזון לכלבים בוגרים  עשוי להכיל רמות נמוכות יותר של חלבון וקלוריות כדי לסייע בשמירה על משקל ותמיכה בבריאות המפרקים.

 

 

שימו לב לכמות האוכל

 

הזנת כלבך כמות המזון הנכונה חשובה לא פחות כמו בחירת סוג המזון הנכון. עקוב אחר הנחיות האכלה המסופקות על אריזת המזון לכלבים, אך קח בחשבון שמדובר רק בהנחיות כלליות. כמות המזון שהכלב שלך צריך עשויים להשתנות בהתאם לגורמים כמו גילם, רמת הפעילות ומצבם הבריאותי. תתייעץ עם הווטרינר שלך כדי לקבוע את גודל ההגשה המתאים לכלבך.

 

 

אלרגיות ומזון עם רגישויות

 

ממש כמו בני אדם, לכלבים יכולים להיות אלרגיות למזון ורגישויות שונות. אלרגנים נפוצים במזון לכלבים כוללים בקר, עוף, חלב, חיטה וסויה. אם לכלב שלך יש תסמינים כמו גירוד, הקאות או שלשול לאחר האכילה, עלולים להיות להם אלרגיה למזון או רגישות. שוחח עם הווטרינר שלך על בדיקות לאלרגיות למזון או לנסות דיאטת חיסול כדי לזהות ולהימנע מרכיבים עם בעיות.

 

 

הימנע מהאכלת שאריות מהשולחן לכלב שלך

 

אמנם זה יכול להיות מפתה לשתף את האוכל שלך עם הכלב, אך חשוב להימנע מלהאכיל בשאריות שעל השולחן. אוכל אנושי הוא לרוב עשיר בשומן, מלח וסוכר, שעלול להזיק לכלבים בכמויות גדולות. בנוסף, השאריות יכולות לשבש את איזון החומרים המזינים את הכלב ולגרום לו להשמנה ובעיות בריאות אחרות.

 

 

קרא רכיבים בזהירות

 

בבחירת אוכל לכלבים, חשוב לקרוא את התווית בזהירות כדי להבין מה יש באוכל. חפש הצהרה על התאמת תזונה מצד איגוד פקידי בקרת ההזנה האמריקאית (AAFCO), מה שמעיד כי המזון עומד בסטנדרטים תזונתיים מינימליים. תבדוק גם את רשימת המרכיבים כדי להבטיח שהאוכל מכיל מרכיבים איכותיים ונמנע ממזונות המכילים חומרים משמרים מלאכותיים, צבעים או טעמים מוזרים שונים.

 

 

 

לסיכום: הבנת הצרכים התזונתיים של הכלב שלך מתבטאים בבחירת מרכיבים איכותיים, בהתחשב בגיל כלבך והשלב שלו בחיים. שימו לב לכמות האוכל שאתם מגישים לכלב, ותהיו מודעים לאלרגיות למזון שהוא אוכל, הימנעו גם מלתת לו שאריות מהשולחן. על ידי קבלת החלטות מושכלות לגבי מה להאכיל את הכלב שלך, אתה יכול לעזור לו לשמור עליו בריא ושמח לשנים הבאות.

 

 

תגובות

מומלצים

\