החשיבות של תוכניות העשרה לבתי ספר בצפון

בתי הספר בישראל משנים את פניהם כל הזמן, דבר שמחייב אתכם להיות תמיד בבקרה. מנהלי בתי ספר מנסים כל הזמן להביא את החידושים הכי גדולים אליהם. עם זאת חובה להבין מה כל חידוש מביא איתו כדי שיהיה ניתן לנצל אותו עד תום.

09.03.2023 מאת: פורטל הכרמל והצפון
החשיבות של תוכניות העשרה לבתי ספר בצפון

freepik

 

אחד מהדברים המעניינים ביותר בבתי ספר בשנים האחרונות זה השילוב של תוכניות העשרה. תוכלו למצוא עשרות תוכניות העשרה לבתי ספר בצפון, במרכז ובדרום. מה תוכלו להרוויח אם תחליטו לשלב תוכניות מהסוג הזה במסגרת הבית ספרית? במחשבה ראשונה האפשרות הזאת נשמעת תמוהה, אך התמורה תהיה מעל למצופה.

 

 

שבירת שגרת הלימודים הרגילה

 

בואו נודה על האמת, לתלמידים נמאס להגיע בכל יום מחדש וללמוד את אותם המקצועות. המערכת לאורך השנה לא משתנה, מה שאומר שכל הזמן ישנם את אותם הדברים. תלמידים צריכים לדעת כי קורים דברים, כך שהם יכולים להיות מופתעים לטובה. שברת שגרת הלימודים הרגילה היא קריטית להשגת הצלחה ורצון להצליח. על ידי שילוב תוכניות העשרה לבתי ספר תוכלו להשיג את המטרה הזו. בכל פעם מחדש ניתן יהיה להכניס פעילות חדשה שלא הייתה קיימת קודם לכן.

 

 

תוכניות העשרה שגם מלמדות

 

חשוב לשים את הדברים על דיוקם, תוכניות העשרה לבתי ספר בצפון מלמדות את התלמידים. לא מדובר על פעילויות שכל ייעודן יהיה לגרום לתלמידים להנות ולצבור חוויות. בכל תוכנית שתמצאו תוכלו לראות ערך פדגוגי משמעותי שאותו חובה ליישם הלכה למעשה. כל התלמידים שיסיימו את הפעילות יצאו עם סל שלם של דברים חדשים אותם הם למדו. בחלק גדול מהמקרים הלמידה באופן הזה תהיה יותר משמעותית ויותר אפקטיבית בשביל התלמידים.

 

בישראל קיימת "תכנית לימודים נוספת" או בקיצור תל"ן. לבתי הספר יש הקצאת תקציבים שנתית לתל"ן ובאמצעות התוכנית מעשירים לתלמידים את הידע ואת רמת הכייף בלימודים.

 

 

גיבוש וחיבור בין התלמידים

 

במציאות של ימינו המרקם החברתי בתוך בתי הספר עשוי לעשות את ההבדל. שמענו לא מעט סיפורים על תלמידים שלא משתלבים בחברה מכל מיני סיבות שונות. בתור מנהלי בתי ספר יהיה עליכם לחשוב איך תוכלו לגבש ולחבר בין התלמידים השונים. תוכניות העשרה לבתי ספר בצפון תסייע לכם לגבש בין התלמידים ואפילו בין הצוות החינוכי. כל זה יקרה מבלי שתצטרכו להגיד משהו או לעשות פעילויות נוספות מתחת לפני השטח.

 

 

יצירת עניין אצל התלמידים

 

כאשר התלמידים חוזרים לבית עם סיפורים מבית הספר זוהי ההצלחה הכי גדולה שלכם. עוד יום משעמם בבית הספר לא יביא את התלמידים למקום בו תרצו שהם יהיו. מצד שני אי אפשר באמת לוותר על תוכנית הלימודים המסורתית שאותה כולנו מכירים. אז מה כן יהיה אפשר לעשות? לשלב בתוך בית הספר תוכניות העשרה לבתי ספר בצפון. בזכות אותן תוכניות תוכלו לראות איך התלמידים לומדים וצוברים חוויות בלתי נשכחות. יצירת עניין בקרב התלמידים זוהי הנוסחה המנצחת שתגרום להם להגיע לבית הספר בחיוך ענק. 

 

 

תגובות

מומלצים

\