מתנגדים להקמת שדה תעופה בחיפה

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה דנה בתכנית הרחבת שדה תעופה חיפה באזור שדה התעופה הקיים, נציגי איגוד ערים, הציגו את ההסתייגויות לתכנית שדה התעופה בחיפה, תת"ל 80 א, לאור המפגעים הסביבתיים העתידיים להתקיים מפיתוח והפעלת השדה.

07.02.2023 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מתנגדים להקמת שדה תעופה בחיפה

 

 

רקע על התכנית: פיתוח שדה תעופה חיפה כשדה בדרגה 2 בהתאם להוראות תמ"א 15, יצירת תכנון מתואם של שדה התעופה עם מתקני התשתית המשיקים לו בעיקר הנמל הימי, קביעת הנחיות לפיתוח עתידי בהתאמה להיקף הפעילות ומתן מענה לביקושים וצרכים תפעוליים, בטחוניים ובטיחותיים, הגדרת מערך ההגבלות של השדה על סביבותיו תוך צמצום מירבי של ההגבלות החלות על הסביבה.

 

 


כבר היום, מתקבלות תלונות רבות של תושבי הקריות על מפגעי רעש ממטוסים קלים החגים מעל בתי התושבים. למרות פניות חוזרות ונשנות לרשות התעופה האוירית (רת"א), לא ניתן מענה לתושבים ולא בוצעה אכיפה מול כלי הטיס.

 

 


בדיון שנערך בועדה מחוזית נאמר באופן שלא משתמע לשתי פנים, שמטרת התכנית הינה להעביר את התעופה הקלה מהרצליה לחיפה.

 

 


בתוך כך, מגבלות הבנייה שמטילה התכנית עתידות לשתק כל פעילות של התחדשות באיזור הקריות, ואף מאיימות על מימוש תכנית סגירת התעשייה הפטרוכימית.

 

 


זאת ועוד, השטחים הפתוחים כמו הפארק המטרופוליני ופארק הקישון, יפעלו תחת מגבלות ואמצעים להברחת ציפורים, כמו תותחים וצופרים.

 

 


האיגוד לא מתנגד לפעילות מטוסי נוסעים, ובלבד, שנפח הפעילות יהיה סביר והגיוני, ע"י תכנון נכון ומתאים יותר לפעילות ליד מגורים, עם פיתוח האזור מסביב לשדה. 

 

 


האיגוד מתנגד נחרצות להעברת פעילות התעופה הקלה לחיפה וכן להארכת המסלול מעבר למוגדר בתכנית זו, ועומד על כך שראשית, תקבענה המגבלות הסביבתיות בסוגיות רעש ואיכות אויר ורק לאחר מכן יוחלט על נפח ואופי הפעילות התעופתית.

 

 

תגובות

2. דן לפני 2 שנים
חשוב להתנגד לא מספיק מה שקורה במפרץ
1. תושב לפני 2 שנים
מי שמתנגד לשדה תעופה בחיפה

מומלצים

\