האם נפלו ליקויים בהעסקת יועץ משפטי לוועדת רכס הכרמל

שאלות שהפנינו ליו"ר ועדת רכס הכרמל יגאל צרפתי, בעניין מינויו של עו"ד עודד רומנו כיועמ"ש ותובע והאם היועץ המשפטי לממשלה אישר את המינוי כתובע, לפני מס' חודשים מינתה הוועדה שלא בדרך מכרז יועמ"ש בוועדות, את עו"ד מורן ברדה מלכה, יגאל:"עם כניסתי לתפקיד גיליתי אי סדרים לכאורה המחייבים הסדרה".

09.02.2023 מאת: פורטל הכרמל והצפון
האם נפלו ליקויים בהעסקת יועץ משפטי לוועדת רכס הכרמל

 

 

 

מתוך הדברים שהפנינו ליו"ר ועדת תכנון ובניה רכס הכרמל יגאל צרפתי בעניין מינוי יועמ"ש ותובע לוועדה, ביום 19.1.2020 אישרה מליאת הוועדה את מינויו של עו"ד עודד רומנו כיועמ"ש ותובע מכרז שאוחד.

 

 

 

לאחר אישור מליאת הוועדה ברכס הכרמל, האם אושרה הסמכתו על ידי היועץ המשפטי לממשלה כתובע ? אם כן האם ניתן לצרף את האישור. במידה ולא אושרה הסמכתו כתובע, האם מליאת הוועדה החזירה את נושא בחירת מועמד אחר ליועמ"ש לוועדת האיתור בהתאם לנוהל? במידה וכן האם קיים פרוטוקול ועדת איתור ?. טרם קבלנו אישור לבקשה.

 

 

 

במידה והסמכתו לא אושרה, מדוע הוועדה ממשיכה לשלם לו שכר בניגוד לנוהל ? ומהו גובה השכר המשולם ליועמ"ש?. 

 

 

 

על פי המידע שיש לנו במערכת האתר, עולה כי לפני מס' חודשים מינתה הוועדה שלא בדרך מכרז יועמ"ש בוועדות, את עו"ד מורן ברדה מלכה.

 

האם יצא מכרז ו/או הוקמה ועדת איתור למינוי עו"ד מורן ברדה מלכה כתובעת ?

האם התקבל אישור היועץ המשפטי לממשלה לפיצול תפקיד יועמ"ש /תובע ?

האם אישרה מליאת הוועדה את מינויה של עו"ד מורן ברדה מלכה ?

האם התובעת מקבלת שכר ומהו שכרה המשולם על ידי הוועדה ברכס הכרמל ?.

 

 

 

 

חשוב לציין כי החובה שבדין לערוך מכרז נגזרת מהצורך בהבטחת הממשל התקין, שמירה על טוהר המידות ומניעת משוא פנים ושחיתות. כדי להבטיח את כל אלה נדרשת הועדה לתכנון ובניה רכס הכרמל לאפשר לכל מועמד מתאים להתמודד במכרז ולזכות ליחס הוגן וזהה לזה שמקבלים יתר המועמדים. 

 

 

 

ממצאי התחקיר מצביעים על ליקויים בתחום ניהול התקשרות והעסקת יועץ משפטי חיצוני לועדת תכנון ובניה רכס הכרמל, הועדה מעסיקה לכאורה את עו"ד עודד רומנו כיועץ משפטי חיצוני ללא מכרז כדין, וזאת בניגוד לדין ובסטייה מעקרונות היסוד של דיני המכרזים ובניגוד לנוהל מינוי יועצים משפטיים לועדות מקומיות לפי סעיף 19 לחוק תכנון ובניה.

 

 

 

מליאת הועדה המרחבית לתכנון ובניה רכס הכרמל בישיבה מספר 2020001 ביום 19-01-2020, בחרה בעו"ד עודד רומנו לתפקיד יועץ משפטי חיצוני (יועמ"ש ותובע) לוועדה.

 

 

 

 

בהתאם לחוזר מנכ"ל 1/2007 "נוהל מינוי יועץ משפטי לוועדות מקומיות לפי סעיף 19 לחוק תכנון והבניה, מינויו של עו"ד רומנו כפוף להסמכתו על ידי היועץ המשפטי לממשלה "כתובע".

 

 

 

מהתחקיר עולה כי היועץ המשפטי לממשלה דחה בחודש פברואר 2022 בקשתו של עו"ד רומנו להסמכה ומשכך ובהתאם לנוהל לא היה ניתן למנות את עו"ד רומנו לתפקיד יועמ"ש חיצוני של הועדה.

 

 

 

עו"ד עודד רומנו מועסק כיועץ משפטי של הועדה שלא כדין ללא מכרז כדין ובניגוד לנוהל מינוי יועמ"ש חיצוני לועדות מקומיות לפי סעיף 19 לחוק תכנון ובניה.

 

 

 

דחיית בקשתו להסמכה כתובע אילצה את הועדה למנות תובעת זמנית עד לבחירת יועמ"ש חיצוני ולהוציא כספים נוספים. על הועדה לרבות כל חבריה לפעול באופן מידי, כדי להפסיק את העסקתו של עו"ד רומנו כיועץ משפטי חיצוני, כדי למלא את חובתה לשמור על כספי הציבור ועל האינטרס הציבורי. כמי שעל פי חוק אחראי לכך שהועדה תבצע את תפקידיה כראוי, על יו"ר הועדה יגאל צרפתי לוודא ולפקח על הפסקת ההתקשרות באופן אישי ועל תיקון הליקויים החמורים שהתגלו בהליך מינוי. 

 

 

 

יגאל צרפתי יו"ר וועדת תכנון ובניה רכס הכרמל

 

 

 

תגובת יו"ר וועדת תכנון ובניה רכס הכרמל יגאל צרפתי : "הח"מ מונה ביום 10.4.2022 לתפקיד יו"ר הוועדה "

 

 

 

"עם כניסתי לתפקיד גיליתי אי סדרים לכאורה המחייבים הסדרה כגון חריגות שכר לעובדי הוועדה, עובדים שהועסקו ללא מכרז ורכב צמוד לעובד שהסמכתו נשללה עקב התנגדות משטרת ישראל להסמכתו.

 

 

 

פעלתי בנחישות כמתחייב לתיקון אי הסדרים למורת רוחם של בעלי תפקידים שקיבלו שכר מהקופה הציבורית שלא כדין.

 

 

 

באשר למכרז יועץ משפטי ותובע לוועדה, אי הסמכת התובע מחד והעדר אכיפה מתמשכת מאידך הביאה לעתירה מנהלית אשר הוגשה כנגד הוועדה והמדינה שבעטיה הוחלט בפרקליטות למנות עו"ד במינוי זמני עד לבחירת עו"ד בהליך מכרזי כפי שבוצע בפועל.

 

 

 

ביום 19 במאי 2022 פרסמה הוועדה מכרז פומבי מספר 1-2022 אך כל המועמדים שניגשו לא עברו את תנאי הסף.

 

 

ביום 1 בינואר2023 פורסם מכרז נוסף אליו נגשו שני מועמדים ובחינת עמידתם בתנאי הסף נערכת בימים אלו".

 

 

פורטל הכרמל

תמונה להמחשה

תגובות

5. סלמאן לפני 2 שנים
זו הזדמנות שלנו אנשי הכפר
4. למגיב מס'3 א.חלבי לפני 2 שנים
ראש המועצה
3. א. חלבי לפני 2 שנים
איפה אנשי הכפר
2. בחור לפני 2 שנים
לגבי עורך דין עודד הוא מקצועי מאוד
1. אזרח לפני 2 שנים
.ליקויים במינוי

מומלצים

\