שחר חדש של סייבר ברהט

הסייבר מגיע לרהט עמותת שחר חדש המקדמת מיזמים חינוכיים לחברה הבדואית, תתחיל לקיים קורסים מסובסדים להכשרת צעירים וצעירות בחברה הבדואית בתחום הסייבר. הקורסים יהיו מותאמים לכניסה לשוק ההייטק.

21.03.2023 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שחר חדש של סייבר ברהט

צילום עמותת שחר חדש

 

עמותת השחר החדש בנגב מקימה בעיר רהט מרכז להכשרת סייבר לחברה הבדואית

 

 

 

את הקורסים ינחו מרצים בכירים מהאקדמיה ומחברות סייבר מובילות, זאת, על מנת לשלב היבטים פרקטיים ומעשיים יחד עם הלימוד התיאורטי של התחום. הקורסים יתקיימו במסגרת מרכז סייבר חדש לצעירים וצעירות בחברה הבדואית שיוקם ברהט.

 

 

 

הקורס מיועד לצעירים וצעירות בדואים הדוברים ערבית, עברית ואנגלית ומעוניינים להשתלב בהמשך הקריירה שלהם בחברות הייטק בתחום אבטחת התוכנה והסייבר.

 

 

 

השילוב של סטודנטים דוברי ערבית, שהתמחו בתחום הסייבר, עשוי לפתוח לחברות רבות אפשרות לעבודה אל מול לקוחות במדינות ערב שעובדות עם ישראל.

 

 

גמ'אל אלקרינאוי מנכ"ל עמותת שחר חדש שיזם את הקמת המרכז ללימודי אבטחת סייבר ברהט, אמר כי "הקורסים הראשונים ייפתחו בחודש יוני הקרוב ואנו מאמינים כי הם יהוו בהמשך הדרך, את כרטיס הכניסה לענף ההייטק עבור עשרות צעירים וצעירות מהחברה הבדואית. נכון להיום חלקם של צעירים מהפזורה בתעשיית ההייטק הוא נמוך, ההערכה שלנו כי העלאת מספר המועסקים בתחומים אלה מקרב אוכלוסיית הצעירים הבדואים, תיצור עבור צעירים ברהט ובישובים אחרים בדרום, אופק לקריירה משמעותית בתחום מבוקש בארץ ובעולם. כולי תקווה כי בהמשך הדרך יצומצם הפער של היעדר התשתיות ומסגרות החינוך בחברה הבדואית.

 

 

 

רפאל בייפוס , סמנכ"ל העמותה אמר כי "הסמיכות למרכז הסייבר בבאר שבע מייצר הזדמנות לחברות לגייס בהמשך כוח אדם הכרחי ובמקביל, מאפשר לנו לגייס מרצים ושיתופי פעולה עם חברות רבות בתחום המביעות התעניינות, בעיקר חברות שיש להן משרדים במרכז הסייבר. באמצעות יוזמות מקומיות ניתן להצעיד את  החינוך לאבטחת סייבר לנוער ולצעירים בחברה הבדואית לשלב הבא".

 

 

עמותת שחר חדש בנגב הממוקמת ברהט פועלת מזה 13 שנים לקידום החינוך של נוער וצעירים מהחברה הבדואית ושילובם בחברה הישראלית.

 

תגובות

מומלצים

\