שגרירי העתיד תלמידי תיכון דרכא

10 תלמידים מכל הארץ הוטסו לקפריסין ושימשו שגרירים למשך מספר ימים. ההיערכות לתחרות נמשכה כחודש ימים וכללה ועידות שונות בנושאים פוליטיים בוערים, נערך מפגש ראש אגף מזרח תיכון במשרד החוץ הקפריסאי סלינה שמבוס, עם נציגים מטעם האיחוד האירופי רוח וחינוך.

11.02.2023 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שגרירי העתיד תלמידי תיכון דרכא

תמונה להמחשה מאתר דרכא

 

שגרירי העתיד תלמידי תיכון "דרכא בגין" יצגו את מדינת ישראל בכנס מודל האו"ם שהתקיים בקפריסין , ולפינאלה, התלמידים קינחו בתחרות דיבייט בשפה האנגלית.

 

 

זו לא הפעם הראשונה שתיכון דרכא בגין המשתייך לרשת דרכא משתף פעולה עם עמותת Debate for Peace. השנה, רשת "דרכא" ועמותת Debate for Peace הטיסו מצטיינים מכיתה י"ב המשתתפים במגמת דיפלומטיה בתיכון דרכא בגין למפגש שגרירים בקפריסין במסגרת

 

 

 

תכנית מודל האו"ם. התלמידים שלקחו חלק בכנס הגיעו מכל קצוות הארץ : טייבה, גדרה, סכנין, כפר טנא, גרבייה, ערבה, חולון ועין נחל ולהם אנגלית מדוברת ברמת שפת אם.

 

 

 

בכנס השתתפו כ-350 תלמידים מכל העולם, כולם נדרשו לעמוד בלוחות זמנים צפופים ועמוסים. התלמידים השתתפו בוועידות שונות והביעו את עמדתם על פי כללי האתיקה הנהוגים באו"ם.

 

 

 

בין הועדות ניתן היה למנות ועידת ביטחון בינלאומי, התפתחות סביבתית וכלכלית (קיימות), חברה ותרבות, חקיקה, זכויות אדם, זכויות נשים ועוד. התלמידים נפגשו פרטנית עם נציגים מטעם משרד החוץ של קפריסין, וכן עם ראש אגף והשגרירה לשעבר סלינה שמבוס שכיהנה כשגרירה ישראלית בקפריסין. עוד בלוח הזמנים, התלמידים קיימו מפגשים עם נציגי האיחוד האירופי ועסקו בסוגיות מהותיות כמו ההשלכות של שטחים מפורזים על האוכלוסייה ועוד. 

 

 

 

 

איליז בן דגמי, אחראית על הפרויקט ומורה לדיפלומטיה ותקשורת בינלאומית בתיכון "דרכא בגין" "נדרשה עבודה אינטנסיבית  באנגלית, חודש של התארגנות שכולל מחקר וכתיבה. על התלמידים שהשתתפו בכנס היה להכין נייר עמדה ולשאול שאלות בצורה מאוד פורמלית שכוללים דברי פתיחה. בנובמבר אנו מתכננים "בדרכא" כנס מודל או"ם שיתקיים במדינת ישראל וכולם מוזמנים להגיע". 

 

 

 

 

טוהר דרור בת 18, תלמידה במגמת דיפלומטיה בכיתה י"ב בתיכון "דרכא בגין" משתפת: "אני מרחיבה בבית הספר "דרכא בגין" 5 יחידות לימוד בדיפלומטיה ופיזיקה ושלא במסגרת הלימודים אני לומדת קורס מבוא פיזיקלי לחקר המוח, באוניברסיטת תל אביב. בזמני הפנוי אני מלמדת שחייה אומנותית במזכרת בתיה.

 

 

 

 

אני  מאוד ניהנת ממודל האו"ם ומדיבייט מכיוון שזה מלמד שיח שהוא אחר מהשיח המקובל בארץ. בכנס לדוגמא, ייצגתי את ערב הסעודית והשתתפתי בוועדה שעוסקת בזכויות נשים.

 

 

 

האינסטינקט הראשוני הוא לשפוט, אבל לאחר שעושים חקר על הנושא מגלים דברים אחרים. לדוגמא, גיליתי שהם מתקדמים הרבה יותר ממה שחשבתי, שיש להם עמדות הרבה יותר מעורות והמסקנה שאיתה יצאתי הייתה שחשוב לקחת צעד אחורה ולחקור את הדברים לעומק לפני שיורים אותם החוצה.

 

 

 

מודל האו"ם והדביט  בנה לי ביטחון בצורה דרסטית, לדבר באנגלית מול כ"כ הרבה אנשים זה לא משהו שהייתי מעזה לעשות לפני 3 שנים. בוועידת הביטחון הבינלאומי ,לדוגמא,  נדרש אוצר מילים מאוד גבוה וצריך להכיר את השפה. כמו כן, הכרתי תרבויות שונות ולמדתי בדרך מאוד שונה על העולם שמסביבנו. זה לצאת מהבועה ולהבין את העולם שבחוץ".

 

 

 

אראל בטיש בת 17, תלמיד במגמת דיפלומטיה בכיתה י"ב בתיכון "דרכא בגין": "ההכנות לכנס היו אינטנסיביות ודרשו מאיתנו מחקר רב בשלל נושאים. בנוסף הכנס עצמו היה ברמה מאוד גבוהה אבל זו הרמה שהורגלנו אליה מהמגמה".

 

 

 

דרכא היא רשת בתי ספר תיכוניים אשר הוקמה בתמיכת משרד החינוך ובעידודו על מנת לחזק את בתי הספר בפריפריה הגאו-חברתית במדינת ישראל בדרכם להיות מוסדות חינוך מובילים בתחום החינוך העל יסודי. רשת בתי ספר דרכא כוללת 45 בתי ספר ומוסדות חינוך מקהילות שונות בחברה הישראלית ופועלת לחיזוק המרקם החברתי במדינת ישראל.  הרשת מלווה במועצה ציבורית הכוללת אנשי רוח, חינוך ועשייה מובילים בחברה הישראלית.

 

 

 

בשנים האחרונות רשת דרכא מככבת במקומות הראשונים באחוזי זכאות לבגרות ובמדדי איכות תעודות הבגרות (מדד המוודא כי פרישת ההצטיינות של הרשת בהצטיינות לבגרות פרושה על כלל בתי הספר שלה ולא רק על חלקם על מנת לנטרל הטייה סטטיסטית). בבסיס תפיסת המצוינות של דרכא עומדת החדשנות הפדגוגית והשימוש בטכנולוגיות מתקדמות ובעידוד ליזמות חינוכית ערכית.

 

 

 

תגובות

מומלצים

\