איך נשפר את הרמה בכדורגל בארץ?

מה שאני מציע הוא מהפכני , לא פופולרי , אבל עם מחשבה לטווח ארוך. אומרים שכדאי ללמוד מהטובים ביותר, אז בואו נלמד מהאנגלים.​​​​​​​ כל אוהד כדורגל ודאי יגיד שהפרמייר ליג היא הטובה בעולם. ללא ספק המעניינת ביותר למעט ליגת האלופות.

28.02.2023 מאת: רוני שניידר
איך נשפר את הרמה בכדורגל בארץ?



למדתי שהליגה הזו היא מיוחדת במינה והגורם המרכזי לכך הוא לדעתי איכות המאמנים, שמשליכה על איכות השחקנים. כהוכחה לכך עוד למדתי שלמרות השמרנות האנגלית והגאווה שהם "מולדת הכדורגל", הם עשו שינוי דרמתי בגישה למשחק והנה העובדות.
 

 

 

מתוך 20 הקבוצות בפרימייר ליג ישנם כ16מאמנים זרים. אתם מבינים מה זה עושה לגאווה הבריטית ?.

 

 

הנתונים, לפי הטבלה.
 

 

בארסנל מאמן ספרדי.
 

במנ. סיטי מאמן ספרדי.
 

במנ. יונייטד -הולנדי.
 

בטוטנהאם - איטלקי.
 

בפולהאם - פורטוגלי.
 

בברייטון - איטלקי.
 

בליברפול - גרמני.
 

בברנפורד - דני.
 

ועוד ועוד.
 

 

 

האם אתם קולטים את הדבר הזה?.
 

 

 

נמשיך בעובדות. דוקא המאמנים " הבריטים" באברטון ובסאוסהמפטון הם במקומות נמוכים בליגה. בגדול, רמת הקבוצות עלתה. רמת המשחק עלתה. רמת הזרים הרבים עלתה.

 

 

 

אני הייתי לוקח ומאמץ את המודל הזה של שינוי השמרנות גם אצלנו. מודל כואב אבל עם אופק.

 

 

 

מודל שקורא להביא מאמנים זרים איכותיים .. לא רק מכבי ת"א. מאמנים כאלה שלא יודעים את השפה העברית. לא סופרים אף אחד. אבל יודעים כדורגל.
 

 

 

השינוי הזה ייפגע במאמנים הישראלים אבל רמת המשחק תעלה. יכולות השחקנים תושבח. המאמנים לא יעשו חשבון לעתונאים. ל"מאכרים." אלא רק לכדורגל איכותי.

 

 

 

עוד מה שייצמח לחיוב  מהליך דרמתי כזה הוא שהמאמנים הבכירים שלא יקבלו חוזה יעבדו בליגה לאומית . ארצית או בנוער ונערים עילית.ואז רמת אימון הצעירים תעלה. וכל הרמה הכללית של המשחק תעלה. כולם יודעים להגיד ש"המאמנים הטובים צריכים להיות בגילאים הצעירים".
 

 

 

בפועל. זה לא קורה. נכון. זו מהפיכה ואולי פגיעה בכיס של כמה מאמנים. אבל במציאות של היום מי שפוטר מסכנין הולך לה ת"א. מי שהיה בת"א הולך לק"ש .והגלגל מסתובב והאיכות והרמה לא בכלל. אני יודע שהרבה ייכעסו עלי.
 

 

 

אבל אם טובת הכדורגל לנגד עינינו אזי הקמת ליגה ארצית ללא זרים והבאת מאמנים זרים טובים יעשו רק טוב לכדורגל שלנו.

 

 

שבוע הבא ננתח את ליגת האלופות. 

 

 

תגובות

1. תושב לפני 2 שנים
שחקנים

מומלצים

\