התחמ"ש חלק מתכנית אלרנדה למה מועצת דליה הרשתה?

מי שהזמין את התחמ"ש זה הרשות המקומית בדליה, רפיק חלבי דאז:"הצלחנו להפסיק את תכנון תחמ"ש בדליה", היום מתבררת תמונה אחרת שלא ברור למה מועצת דליה לא דרשה מועדת הערר ויו"ר הועדה המחוזית לתכנון ובניה רונן סגל, לא להקים מתקן הנדסי בחלקה 55 ולהסיט אותו ל-3 אחוז בין הקו הכחול לכוללנית.

27.01.2023 מאת: חסין חלבי
התחמ"ש חלק מתכנית אלרנדה למה מועצת דליה הרשתה?

 

 

מה שעולה מהדברים שפרסמנו בחודש נובמבר עם ראש המועצה רפיק חלבי והמכתב סיכום של בעלי הקרקעות ונציגי נוגה ואחרים, דבר מאוד מפתיע, והשאלה למה המועצה לא פעלה וביקשה לא מזמן התקיים דיון בועדת ערר בעניין תוכנית אלרנדה מספר 2022029 בדאלית אל כרמל.

 

 

 

התחמ"ש הוא חלק מתכנית אלרנדה מספר 2022029 , אם המועצה המקומית דאלית אל כרמל הייתה עושה שיעורי בית בצורה רצינית, היא הייתה צריכה לעלות מול יו"ר ועדת ערר לתכנון ובניה ומול מנהל המחוז רונן סגל ולהגיד להם

 

 

רבותי, התחמ"ש חלק מהכוללנית, זה נמצא בחלקה 55, יחול "יָצָא לפועל" על שטח של 6.5 דונם, אנחנו לא נרשה ולא מרשים, בתמורה מתוקף החוק שעומד לרשותנו לנצל 5 אחוז מהסכם הגריעות בין קו השיפוט לקו הכחול.

 

 

הדרישה של המועצה הייתה צריכה להיות , לנצל כ- 3 אחוז מחלקה 14 וסביבתה, להקים שכונה לזוגות צעירים שרכשו שם ממיטב כספם, מה שקורה בפועל בתכנון הקיים, שכל הזמן מדברים על זה שרוצים לעזור למשפחות, במקום זה הולכים להקים במקום תחמ"ש.

 

 

 

בנוסף המועצה הייתה צריכה לדרוש שבחלקה 55 לא בא בחשבון שיקום עליה מתקן הנדסי, מה עוד שתכנית ג' 566 של פארק כרמל, מתוקף כוחה מרשה להקים מתקנים בלב הפארק, אז למה ללכת לבזבז מתקן הנדסי שגוזל מהשטח של הכפר 6.5 דונם, צריך להפריש ממנו מתח עליון בפרוזדור הקיים ועל הדרך ילכו עוד כמה דונמים.

 

 

 

עוד בנושא בעניין התחמ"ש ,רפיק:"הצלחנו להפסיק את תכנון תחמ"ש בדליה" מחלוקת תכנון תחנת משנה תחמ"ש שהוא מתקן המהווה חלק מרשת החשמל, התחנה ממירה מתח גבוה למתח נמוך, התחמ"ש מספק חשמל לשני הכפרים הדרוזים בכרמל, התכנון באזור הדרומי מערבי לדליה יפגע במספר גדול של אדמות, רפיק בשיחה לפורטל הכרמל והצפון מבשר עתיד.

 

 

 

סיכום סיור שטח עם נציגי רט"ג ונציגי חברת נוגה שהתקיים ביום 2023/1/24, נציגי חברת נוגה: שחר ניצן מ"מ תכניות מתאר ותיאום הנדסי, גידי אורן אגף תכנון נוגה.

 

 

נציגי רט"ג: אייל כהן מ"מ מנהל מרחב הכרמל, אליאל אלישע ממונה תשתיות ברט"ג.

 

 

נציגי בעלי הקרקעות: חוסיין חוסייסי, תימור דאהר, סלימאן להיאני, סאמי והבה והמודד זוהר קרא.

 

 


נציגי חברת נוגה חזרו על עמדתם להקים תחמ"ש בחלקה 55, אף ציינו שהתוכנית עדיין מופקדת בוועדה המחוזית והם, דואגים למלא אחר התנאים לאישורה בניגוד להבטחה של יו"ר נוגה בישיבה אצלו, ואף ציינו שככל שיהיו התנגדויות, שלנו יש להגישן לוועדה המחוזית

 


 

נציגי רט"ג סיירו בשטח ולא פסלו הקמת תחמ"ש בשטחי הרט"ג ברור להם שתהיה פגיעה בערכי טבע בכל אחת מהאפשרויות.

 

 


הוצגה החלופה בחלקה 66 , כולל דרך גישה על בסיס הכביש הקיים לכיוון כרם מהר"ל מבחינת נוגה ומבחינת הרט"ג ניתן לתכנן תחמ"ש בחלקה 66.

 

 


הועלו עוד חלופות, כך שהתחמ"ש ימוקם בפסגת ההר חלופות אלו נפסלו ע"י בעלי הקרקעות גם בשטחים אלו קיימת פגיעה בערכי טבע, כולל חלקה 55 ,וקיימת פגיעה קשה בתכנון העתידי לשכונה כולל פארק ציבורי בחלקה 55 לרווחת כל תושבי הכפר.

 

 


כמו כן, צוין בסיור שנכון למקם את התחמ"ש במיקום מתאים להעתקת קו מתח עליון בעתיד לכיוון מערב בהקשר זה, החלופה בחלקה 66 נותנת מענה מלא גם למקרה של העתקת הקו העליון מערבה יתר החלופות, יפגעו בקרקעות תושבים נוספים במידה והקו יועתק מערבה.

 

 


נציגי נוגה ציינו, שככל שיש כווðה להקים שכונת מגורים בסמוך לתחמ"ש הם מבקשים לקבל אישור מגורמים הרלוונטיים במועצה המקומית, והדבר עלול להוות טריגר נוסף להעתקת התחמ"ש לחלקה 66.
 

 

סיכום: בעלי הקרקעות:"לצערנו, חברת נוגה ממשיכה לקדם את התוכנית במחוזית בניגוד לסיכום הישיבה מתאריך 2022/11/6 בראשותו של יו"ר נוגה, האלוף במיל', סמי תורגמן.

 


 

בכל אחת מהחלופות קיימת פגיעה בערכי טבע ניתן לתכנן חלופה בחלקה 66 כולל דרך גישה בכביש לכיוון כרם מהר"ל חלופה זו תיתן מענה להעתקת הקו העליון בעתיד לכיוון מערב והיא תקודם בשיתוף פעולה מלא מהתושבים והמועצה.

 

 


המועצה המקומית דאליית אל כרמל, נדרשת לקיים ישיבת מליאה בדחיפות ולאשר הקמת שכונה בסמוך לחלקה 55, כולל הקמת פארק ציבורי בחלקה 55 ,דבר שיהפוך את החלופה בחלקה 66 לחלופה היחידה שברת ביצוע.

 

 

 

בשם כל בעלי הקרקעות שנפגעים מהקמת התחמ"ש בחלקה 55, כולל בעלי קרקעות מתחת לקוו העליון הזמני הקיים, אנו פונים לראש המועצה ומבקשים שיפעל בדחיפות לעצירת ולמשיכת התכנית בוועדה המחוזית ולקדם לאלתר הקמת שכונת מגורים כפי שהובטח בחלקות 14 ,15, 2 ולהציל את עתיד הכפר ועתיד ילדנו מהאסון שהולך לפקוד אותנו לדורי דורות.

 

 

 

 

עוד בנושא: תכנית רנדה בדליה תקבל תוקף תכנוני עד סוף השנה  התקדמות משמעותית באישור תכנית מפורטת רנדה בדאלית אל כרמל ע"י ועדת משנה להתנגדויות והעומד בראשה איתמר בן דוד, שעושים הרבה לקידום התכניות המוגשות, ועדת משנה להתנגדויות מספר 2022029,קישור

 

 

תגובות

22. למגיב יוסף 19 לפני 2 שנים
תקופה רעה מאד
21. من الدالية לפני 2 שנים
لرئيس المجلس المحلي
20. סמי לפני 2 שנים
פליטים
19. יוסף לפני 2 שנים
למספר 15
18. סלמאן לפני 2 שנים
מאחורי המקלדת הכל אפשרי
17. דילאווי1 לפני 2 שנים
سألنا
16. مواطن بسيط לפני 2 שנים
أسفي على عهد
15. مواطن عبقري לפני 2 שנים
الى رقم ٩
14. עסאם לפני 2 שנים
הגון
13. حلبي حر לפני 2 שנים
للمعقب رقم ٩
12. بانت לפני 2 שנים
אין מהיגות
11. למגיב מספר 9 לפני 2 שנים
תתבייש
10. תושב לפני 2 שנים
דלית אל כרמל
9. חלביי לפני 2 שנים
למספר 7 בבקשה תתקן מהר יא חמר
8. תושב לפני 2 שנים
הבעיה של המועצה אמיר עיסמי
7. מואטן לפני 2 שנים
أذا رايحين طريق رفيق حلبي
6. חסין לפני 2 שנים
מרוב עצים לא רואים את היער
5. אמיר לפני 2 שנים
מועצה שסיבכה את התושבים
4. אישה לפני 2 שנים
לתכנון יש בעלי מקצוע
3. אזרח לפני 2 שנים
כמה חבל
2. ديلاوي לפני 2 שנים
رئيس المجلس المحلي
1. מן הישוב לפני 2 שנים
בלגן ובלבול

מומלצים

\