בהיג:"קבלתי ירושת תכנון שלא משרתת את עוספיה"

ראש מועצת עוספיה בהיג מנסור בשיחה לפורטל הכרמל והצפון, על מהלכי התכנון בכפרו, מה החלופה לתכנית המתאר הכוללנית ומה האופק העתידי שהוא רואה, בהיג:"תכנית שער הכרמל טובה ותקודם, אני רץ להכין תכנית מתאר מספר 11073 שתכלול 9,888 דונם". מדברים תכנון ולא פוליטיקה.

04.03.2023 מאת: חסין חלבי
בהיג:"קבלתי ירושת תכנון שלא משרתת את עוספיה"

 

 

לאחר שהוועדה המחוזית לתכנון ובניה הסכימה לא לדון בתכנית המתאר של עוספיה 2014, פרסמנו כתבה בעניין מה החלופה ולאן המועצה מובילה את התכנון?, פרטים על זה בקישור " עוספיה נשארת ללא תכנון ישובי " .

 

 

 

 

פגשנו את ראש המועצה בהיג מנסור בביתו, כדי לשמוע מה יש לו להגיד על מה שקרה בתכנון במשך השנים בהם הוא ראש מועצה.

 

 

 

השאלות שהפנינו לראש המועצה, תוכנית המתאר 2014 כמה עלתה לעוספיה ?, לגבי תוכנית המתאר שאושרה במליאה ,למה לא הגשתם אותה לאישור הוועדה המחוזית ?, מה מעמד התוכניות המפורטות לעוספיה שהמועצה הכינה והפקידה ?, תמ"מ 6 תיקון 8 וההתנגדות, ומה גורל הבתים שמחוץ לתמ"מ 6 היום ?. מה עם הקנסות שהושתו על אנשי עוספיה ?, איך אתה מתכוון לנתב סירת עוספיה בים הסוער של התכנון ?, איזה אופק אתה נותן לצעירים ?.

 

 

 

 

בהיג מנסור: "תכנית המתאר 2014 שהוכנה ע"י המועצה הקודמת לא קודמה וטוב שלא קודמה, כי היא משאירה מספר בתים מחוץ למתאר, גודל התכנית עמד על 7573 דונם, היה הסכם הבנות אבל עם כניסתי לא הסכמתי לקדם את התכנית, כי לא נכללו בה הסכמי ועדת קלעגי, ובתכנית לא היה אופק כלכלי תיירותי ועוד, היום ברור לכולם שקבלתי ירושה לא טובה בתכנון ".

 

 

 

בהיג מנסור: "בשנת 2019 הייתי חייב לקבל את תאגיד המים והביוב, יו"ר הוועדה המחוזית איתמר בן דוד הציע לקדם את התכנית מתאר 2014 בתוספת של 585 דונם בלבד, שראיתי את זה חשכו עיני, אז הלכנו לוועדה ולא אפשרנו את הפקדת התכנית, אז אמרתי, לא יעלה על הדעת שבית אחד יהיה מחוץ לתכנית".  קישור בעניין : " הופסק הדיון בועדה המחוזית ".

 

 

 

 

בהיג מנסור: "אחרי ששכנענו את הוועדה המחוזית לא לדון בתכנית של 2014, אני רץ עכשיו ומדבר עם בעלי מקצוע, כולל שמאי אסיף מתכנן ערים לשעבר ואחרים רבים, כדי לקדם תכנית חדשה, לא 9888 אני לא רוצה אותה, אני מקדם תכנית 11073 תכנית חדשה שמתחילה מנקודת ההמשך ולא מנקודת אפס, שכוללת את כל השטח שיפוט של עוספיה".

 

 

 

 

בהיג מנסור: "לגבי תכנית שער הכרמל, יש באזור 247 דונם ששייכים לרמ"י ועוד 100 דונם השייכים לקרן קיימת לישראל, לגבי השאר, הנוצרים מחזיקים ב-100 דונם , הדרוזים ב-100 דונם והמוסלמים בכ-50 דונם ומעל 55 דונם בבעלות יהודית, מדובר באדמות שקנו ממקומיים בשנות השישים, עד היום לא היה דיבור וטענות לגבי שער הכרמל, אני חושב שזו תכנית טובה שיש לקדמה".

 

 

 

 

בהיג מנסור: "לגבי הכביש הראשי מדאמון ועד מנסור סנטר, אני רוצה שיהיה כביש כמו בירכא, אני גם מקדם את השיווק של מתחם הדיור בשכונת אבו עבדאללה עה"ש, הצלחתי להשיג מאה אחוז רק מקומיים, לא כמו שסוכם עם המועצה הקודמת, 50/50 ועוד המתחם המערבי, הפרויקטים הללו יתנו מענה לעשרות שנים לזוגות הצעירים".

 

 

 

 

בהיג מנסור: "לגבי גרעין הכפר, אנחנו הופכים אותו למקום יפה לשהות בו, יקומו בו עסקים לאורך רחובות הגרעין, אני רוצה להפוך את המקום לקסבה של עוספיה".

 

 

 

 

בהיג מנסור: "לגבי הקנסות המנהליים זו בעיה רצינית, אני מקדם בחודש הזה את המפורטות, כדי להוריד את הלחץ ולתת מענה תכנוני, שיבטל את הקנסות".

 

 

 

 

לגבי תכנית המתאר שאושרה במליאת מועצת עוספיה, בהיג טוען בפנינו שכנראה יש אנשים שלא מבינים עניין ולא הבינו את המהלך. "זה לא היה תכנית מתאר אלא תמ"מ 6 ". קישור לנושא " מליאת עוספיה אישרה פה אחד את תכנית המתאר "

 

 

 

בהיג: "הבחירות לרשות המקומית יתקיימו ב 31-10-2023, כל אחד רשאי להתמודד ושיהיה בהצלחה לכולם".

 

 

בהיג מנסור ראש מועצת עוספיה תכנית המתאר

תגובות

9. קאסם לפני 2 שנים
אף מילה לא נכונה של בהיג
8. תושב לפני 2 שנים
למספר 7
7. דילאוי לפני 2 שנים
המספרים מדברים
6. كرمليه לפני 2 שנים
عسفيا
5. תושב לפני 2 שנים
בהיג צודק בכל
4. עספיא לפני 2 שנים
ראש מועצה
3. אזרח לפני 2 שנים
בהיג מנסור
2. אבן עספיא לפני 2 שנים
מנהיג אמתי
1. בהיג לפני 2 שנים
תתעשת

מומלצים

\