נלי פארס בת ה-11 מחורפש כוכבת תחרות האקתון בתחום המדעים

סיפור הצלחה של עבודה משותפת של צוותים חינוכיים מבית ספר אלסביל בחורפיש ועמותת פותחים עתיד, הביא את נלי פארס יחד עם קבוצת ילדים מבית ספרה, לתחרות האקתון ארצית העוסקת בפיתוח טכנולוגיות ויזמות. הקבוצה מחורפיש עברה והתקדמה בשלבי התחרות עד שהעפילה לשלב הגמר.

27.03.2023 מאת: פורטל הכרמל והצפון
נלי פארס בת ה-11 מחורפש כוכבת תחרות האקתון בתחום המדעים

צילום פותחים עתיד

 

ריהאם מרעי, בת 34 מחורפש, נשואה + 3, העובדת כבר 11 שנה כנאמנה בפותחים עתיד, עמותה הפועלת למען ילדים הנמצאים במצבי סיכון, פגשה את נלי פארס בת ה-11 לפני 3 שנים, כשנלי הצטרפה לתוכנית בהמלצת גורמים מקצועיים.

 

 

 

נלי היתה אז ילדה מופנמת, ביישנית, עם ביטחון עצמי נמוך והיה חשוב שתצטרף לתוכנית כדי להעצים אותה ולגרום לה לאהוב את עצמה.

 

 

 

מאז ומתמיד נלי היתה טובה במדעים והמורה שלה בבית הספר הציעה לרשום אותה יחד עם קבוצת ילדים מבית ספרה "אלסביל" לתחרות האקתון ארצית העוסקת בפיתוח טכנולוגיות ויזמות. נלי הצטרפה לקבוצה של 2 בנים ו-2 בנות מהקהילה הדרוזית וביחד הם עברו והתקדמו בשלבי התחרות עד שהעפילו לשלב הגמר.

 

 

נלי והמורה למדעים עפיפה, צילום ריהאם מרעי

 

 

"המגזר הדרוזי מאוד מתעניין בחדשנות ואוהב לנסות דברים חדשים, הרעיון לצרף את נלי לתחרות היה של המורה שלה למדעים והחוויה שנילי וחבריה עברו היתה חיובית ומעצימה. חשוב לי לראות מקרוב  עד כמה הצוות החינוכי נרתם לעבודה משותפת יחד איתנו בעמותת פותחים עתיד רק כדי להעצים את נילי ולשים את הילדה במרכז" מספרת, ריהאם.

 

 

 

גם אמא של נלי, סוהאד מרעי התרגשה מהשתתפותה של נלי בתחרות ובתוכנית של פותחים עתיד בשנתיים האחרונות "זה מאד תרם לשינוי שלה, היא עברה בשנתיים האחרונות שינוי גדול בביטחון העצמי שלה, מבחינה רגשית, חברתית. נלי גרה איתי. היא נכנסה למשבר כתוצאה ממשבר הגירושין שעברתי עם אביה לפני כ 5 שנים ולא הייתה עימו כלל בקשר, אך בזכות התוכנית, כל הצוות שעוטף את נילי, ראה את הפוטנציאל שיש לה וזה ממש הרים אותה, בנוסף, היא החלה לאט לאט לחזור לקשר אם אביה ולהתחזק, דבר שהיה לה מאד חשוב להתמודדות היום יומית שלה. כיום הם בקשר טוב והיא אף מבקרת אצלו כמה פעמים בשבוע".

 

 

נלי פארס והמשפחה שלה, האמא 2 הסבתות, הנאמנה והמחנכת. צילום לינה מרעי

 

 

על היחסים של נלי עם ריהאם הנאמנה מוסיפה האם "יש לה יחסים עם הנאמנה של יחסי אמון מאד עמוקים, דבר שגרם לה להיפתח ולשתף בחוויות הטובות והפחות טובות. התוכנית נתנה לה בטחון שהיא יכולה לספר כל מה שבא לה ואיך שבא לה ולקבל הדרכה וליווי בכל התחומים – חברתית,  לימודית, משפחתית, רגשית".  

 

 

 

פותחים עתיד, חברת בת של הסוכנות פועלת משנת 2006, למען ילדים ומשפחות המצויים במצבי סיכון. פותחים עתיד פועלת להעניק לילדים ומשפחותיהם בטחון, כלים והזדמנות שווה לממש את הפוטנציאל האישי הטמון בהם תוך הנגשת השירותים החברתיים, עידוד מעורבות משפחתית ויצירת סביבה חינוכית תומכת.

 

 

פורטל הכרמל

נלי פארס, צילום ריהאם מרעי

תגובות

מומלצים

\