לפרגן לתלמידי מכטרוניקה דרכא דאלית אל כרמל

תלמידי מגמת מכטרוניקה בדרכא דאלית אל כרמל, זכו בתחרות הלאומית לרובוטיקה בפיתוח המצאות חדשניות, רובוט אשר אוסף משקולות בחדר כושר, רובוט המבצע סטריליזציה לכלי ניתוח ומתקן לדחיסת פחיות, התלמידים זכו במקום הראשון בקריטריון תכן הנדסי, ובמקום השני בקריטריון: פוסטר הנדסי בפיתוח המצאות חדשניות.

29.03.2023 מאת: חלא חלבי
לפרגן לתלמידי מכטרוניקה דרכא דאלית אל כרמל

צילום חמודי ענבר

 

 

7 תלמידים ממגמת מכטרוניקה, מתיכון דרכא דאלית אל כרמל, זכו במקום הראשון והשני בתחרות הלאומית לרובוטיקה בשירות האדם והחברה אשר מדדה יצירתיות, בקיאות וכישרון.

 

 

 

200 תלמידים מכל רחבי הארץ השתתפו בתחרות הארצית לרובוטיקה בשירות האדם והחברה על שם אברהם בוקאי. בין התיכונים המשתתפים, ניתן היה למצוא את תיכון דרכא דאלית אל כרמל ו -7 תלמידים ממגמת המכטרוניקה.

 

 

 

התלמידים זכו במקום הראשון בקריטריון תכן הנדסי, ובמקום השני בקריטריון: פוסטר הנדסי בפיתוח המצאות חדשניות כגון: רובוט אשר אוסף משקולות בחדר כושר, רובוט  המבצע סטריליזציה  לכלי ניתוח  ומתקן לדחיסת פחיות. כמו כן, התלמידים זכו במקום השני בתחרות האולימפידע.

 

 

 

 

תלמידי דרכא דאלית אל כרמל זכו במקום הראשון בקטגוריית תכן ההנדסי עם המצאת רובוט אשר אוסף את משקולות המתאמנים בחדר הכושר, מקל על המתאמנים וכתוצאה מכך, מסייע במניעת פציעות. המצאה נוספת הייתה מתקן לדחיסת פחיות,  המקל על תהליך מחזור הפחיות.

 

 

 

בקריטריון פוסטר הנדסי אשר היווה תמצית לפרויקט הנדסי וכלל הצעה לתכן רובוטי , תלמידי דרכא דאלית אל כרמל, זכו במקום השני. הרעיון לפיתוח היה רובוט  המבצע סטריליזציה  לכלי ניתוח ובכך מקל על עובדי הסיעוד בחדרי הניתוח.

 

 

 

 

בתחרות האולימפידע תחרות שבוחנת את רמת הידע התיאורטי הנלמד במגמת המכטרוניקה בנושאים מתחומי הבקרה, חשמל, מערכות מכניות, סרטוט הנדסי, לוגיקה ועוד..זכו תלמידי דרכא דאלית אל כרמל במקום בשני.

 

 

 

הרעיונות לפיתוחים שזכו, צצו במהלך חיפוש פתרונות, אחר בעיות וקשיים המלווים את התלמידים, חבריהם ובני המשפחה. התלמידים במגמה למדו כיצד יצירתיות וחשיבה מקורית תוך שימוש בכלים טכנולוגיים, מביאים לפתרונות חדשניים ויצירתיים. 

 

 

 

הרעיון לפיתוח רובוט המבצע סטריליזציה לכלי ניתוח החל מטיוטה של תלמידת המגמה, התלמידה חקרה את הנושא ומצאה שישנו עומס אדיר על עובדי הסיעוד המארגנים את חדרי הניתוח לנתיחה. במסגרת המגמה, התלמידה שיתפה במותו הטראגי של בן משפחתה שנגרם כתוצאה מזיהום בחדר הניתוח. התלמידה סיפרה, כי בעקבות העומס שפקד את עובדי הסיעוד בחדר הניתוח הן שכחו לחטא את כלי הניתוח ובן משפחתה נהרג כתוצאה מזיהום.

 

 

 

 

חמודי ענבר, מהנדס מכונות במקצועו המרכז את מגמת המכטרוניקה בתיכון דרכא דאלית אל כרמל ובעל עסק לפיתוח שנקרא "סמארט סול" לפתרונות הנדסיים ופיתוח פטנטים מעולם הנדסת המכונות והנדסת התוכנה מספר: "אני מאמין שכל אדם צריך להשפיע ולכל אדם יש את היכולת להשפיע. אני פוגש הרבה אנשים ששואלים אותי למה אני בוחר להיות מורה בבית ספר וזה תמיד מעלה בי את הסיבה שאני נמצא בחינוך. המטרה הראשונה שלי היא חינוך, אני מאמין שאדם צריך לאהוב אדם. השנייה, להוכיח לתלמידים שהכול אפשרי, אם תרצו אתם תצליחו בדיוק כמו שאני מצליח לשלב בין הנדסה לחינוך.."

 

 

 

 

תיכון דרכא דאלית אל כרמל מציע לתלמידים לימודי מכטרוניקה המשלבים את מקצועות הנדסת המכונות/ מערכות לצד לימודי אלקטרוניקה, בקרה, טכנולוגיות מובילות, חדשנות ואוטומציה של תהליכים, כל זאת, תוך שילוב של ידע, חומר תיאורטי ויצירתיות.

 

 

 

המגמה כוללת 10 יחידות לימוד בבקרת מכונות, פרויקט מכטרוניקה ולימודי בקרה, תכן הנדסי, לוגיקה, סרטוט ידני, מידול בעזרת מחשב, מעבדת רובוטיקה, חוזק חומרים ועוד..במסגרת המגמה מבצעים מידול בתלת ממד ועושים שימוש בתכנת   SolidWorks - תוכנת תכנון, מידול ועיצוב חלקים בתלת ממד, מבצעים שימוש בטכנולוגית הדפסה בתלת ממד לצורך יצור חלקי אבטיפוס ולצורך תכנות הרובוט לומדים במעבדת הרובוטיקה  את התכנות:  NXT mindstorm ו- Labview

 

 

פורטל הכרמל

צילום חמודי ענבר

תגובות

4. חלבי לפני 2 שנים
תלמידים טובים מנהלה.....
3. من البلد לפני 2 שנים
رايي
2. דלאוי לפני 2 שנים
בהצלחה כל הכבוד תלמידים
1. דילאווי1 לפני 2 שנים
رائع

מומלצים

\