סולטאן חסון שירת בצבאות של סוריה הערבים הבריטים וישראל

את הסיפור המרתק של איש הצללים עד היום אף אחד לא פצח, ילד שנלחם ללמוד ונטש בגיל קטן את הבית בדאלית אל כרמל וברח למרחקים, השלים לימודים והתגייס לצבא הערבי וגם לסורי ולצבא הבריטי ומשם הוחזר לישראל כמפקד בצה"ל, זה הוא סולטאן חסון חסון, שלא ברור מה עשה בשטח האויב.

18.03.2023 מאת: חסין חלבי

סולטאן חסון ז"ל

 

 

החיילים אשר התגייסו בשנים 1975 עד 1982 זכו להכיר דמות צה"לית מיוחדת עם הקול הרשמי, אחד הרס"רים הכשוחים והמוערכים בצה"ל, סולטאן השליט סדר ומשמעת אישית בקרב כל החיילים.

 

 

 

סולטאן חסון חסון נולד בשנת 1922 ונפטר בשנת 1985, שירת בצבא ישראל 32 שנים, סולטאן שירת בצבא הבריטי ושירת בצבא סוריה וזמן קצר היה בצבא הערבי באזור ואדי ערה, משם ברח כי הבין שזה לא זה ואין לו לאן להתקדם במקום שצמא לדם.

 

 

 

 

 

הבן כאיד חסון שהיום בעל משפחה, משקיע בחינוך, עובד במערכת הביטחון, מספר על אביו סולטאן חסון ז"ל, שהכיר כתלמיד בבית ספר יסודי.

 

 

כאיד: "אבי סולטאן ילד שהולך להילחם על עתידו והצליח להשריש דבר טוב שמדברים עליו עד היום הזה, הסדר והמשמעת, למרות שאנחנו לא יודעים הרבה על חייו האמתיים ומה שעשה בירדן וסוריה".

 

 


 


 

סולטאן חסון חסון רצה מאוד ללמוד בבית ספר, אבל הנסיבות לא אפשרו לו את זה ואבא שלו שלח אותו לעבוד לפרנסתם, אבל סולטאן החליט אחרת וברח מהבית לאזור של ואדי ערה היום, שם השתלב בצבא הערבי שהיה מוצב במקום.

 

 

 

בשנת 1939 התגייס סולטאן לצבא הבריטי, הוא היה מוצלח מאוד למד וידע להיות מפקד טוב, אחרי כארבע שנים הגיע לצבא הסורי ושירת בכוחות המופקדים באזור קוניטרה, עם קום המדינה סולטאן רצה לחזור לישראל, אבל היו התנגדויות של השלטון הישראלי, אז המוכתארים ונכבדי הכפר בדאלית אל כרמל שלחו מכתב בו הצהירו שסולטאן הוא בן של דאלית אל כרמל וכך סולטאן חזר מירדן לדליה, התגייס לצה"ל לאוגדת 300 ,הוא היה אחד הרס"רים המסודרים ובעלי השם בכל המחוז הצפוני בצה"ל, שמו היה סולטאן המפקד.

 

 

 

 

סולטאן זכה להרבה תעודות ועיטורי גבורה וכבוד והסיפור המיוחד שסולטאן אימץ אחד החיילים משפרעם. שבוע אחרי שסולטאן נפטר, הבחור הגיע לביתו לפגישה ושם גילה שסולטאן הלך לעולמו.

 

 

 

על האיש וחייו בדברים שבנו כאיד מספר

 

 

 

פורטל הכרמל

תגובות

2. צעירה לפני 2 שנים
סיפור מרתק
1. ابو شكيب مزيد عباس לפני 2 שנים
عزيزي كايد.انت ابن اخي سلطاان

מומלצים

\