הסערה סביב הפיכת בניין לא חוקי למרכז תרבות בדליה

מישהו מנסה ללכת בדלת המסתובבת ולעשות מחטף, אולי זה גם קשור לבחירות המקומיות שיתקיימו באוקטובר השנה, בניין שנבנה לא חוקי שהיה מיועד למסגד, נסגר בהחלטת כבוד השופטת כאמלה גדעון בשנת 2019, לאחר מאבק משפטי של תושבי השכונה שנמשך מספר שנים, מה השתנה?.

01.04.2023 מאת: חסין חלבי
הסערה סביב הפיכת בניין לא חוקי למרכז תרבות בדליה

 

יש לציין שמראש הובהר לבעלים של הבניין ע"י המתנגדים למסגד, שאין התנגדות להקמת מסגד אבל לא בשכונה הצפופה בדאלית אל כרמל, בה נבנה הבניין ללא היתר וללא תיאום מראש.

 

 

 

בתאריך 10-3-2023 הוגשה בקשה לועדת תכנון ובניה רכס הכרמל ע"י מדיאן פחמאוי, בה מבקש לקבל בקשה להיתר על נכס בבעלות משותפת לפי תקנה 36 ב' בגוש 11506 חלקה 3  .

 

 

 

אחד התושבים אמר לנו: "אנחנו נתנגד ולא ניתן לדבר הזה לקרות אצלנו בשכונה, זה בניין שנמצא במקום ומהווה בעיה לכל השכנים ואפילו לכל הכפר, ברגע שהבקשה הגיעה לידינו הודענו שאנחנו מתנגדים וציינו שזה לא יכול לקרות במקום שיש בו חוק, שכבר בית המשפט החליט שהבניין הזה לא יכול להיות כאן בלב השכונה, ואני שואל מה ההבדל בין מסגד למרכז תרבות?, זה אותו בעלים של המבנה שכל רצונו לצור בעיה ולעשות לחץ בשכונה ומעבר לזה הוא לא רואה כלום, עכשיו הוא מנסה לקבל היתר במחטף כאילו למרכז תרבות".

 

 

 

חשוב לציין שמרכז תרבות אמור להיות בבעלות של הרשות המקומית ולא ניתן להקים מרכז תרבות בבעלות פרטית.

 

 

 

 

למסמך הבקשה

 

 

 

 

 

לכתבה שפרסמנו בעניין דאז : " כבוד השופטת כאמלה גדעון סגרה את המסגד בדליה "

 

 

 

כאמלה גדעון שופטת בכירה בפסק הדין ציינה שהנתבע אחמד פחמאוי ישלם שכר טרחה והוצאות משפט ואסרה על כל שימוש בבניין לתפילות וקיום אירועים חברתיים.

 

 

 

משפט שנמשך מספר שנים, המקום לא חויב בהוצאות ארנונה ומים והיה לפטור מתשלומי מיסים, בגלל שהוגדר מקום דתח, בזמן שטענו בבית המשפט שהמקום לא מקום לתפילה.

 

 

 

התביעה התייחסה למחלוקת על בניין בן 3 קומות שנמצא בשכונה המזרחית בדאלית אל כרמל בגוש 11506 מגרש 3, בחלקה 35, המיועד על פי היתר הבניה למטרת מגורים בלבד.

 

 

 

 

כבוד השופטת הבכירה כאמלה ג'דעון שביקרה במקום ומכירה את התיק מתחילתו, הבינה שיש כאן בעיה רצינית ואפילו ציינה את זה בפסק הדין, "המקום הפך להיות הפרעה של ממש שמשמעה הפרעה ממשית ולא קלת ערך, מהותית ולא חולפת".

 

 

 

כבוד השופטת פסקה צו מניעה קובע המורה לנתבע ולכל מי מטעמו להפסיק את השימוש בבניין הבנוי על מגרש 3 בחלקה 35, שבגוש 11506, בדאלית אל כרמל כבית תפילה או בית עם וכל שימוש אחר שאיננו למטרות מגורים, כל עוד לא שונה ייעוד הבניין באופן חוקי.

 

 

 

השופטת חייבה את הנתבע בפיצוי של 20.000 ש"ח, ואגרת משפט ושכר טרחה עו"ד.

 

 

 

 

 

עוד בנושא, כתבות בעניין

 

המסגד בדליה הפך למקלט לכל מוסלמי מזדמן

 

פרשת המסגד בדליה מסתעפת

 

הפשרה בעניין המסגד בדליה לא צלחה

 

המסגד הלא מאושר בדליה הפך מטרד לסביבה המקומית

 

המסגד שהפך למפגע בשכונה, הרכס והמועצה מתעלמים

 

פורטל הכרמל

תגובות

10. امين לפני 2 שנים
למספר 9 את גדולה
9. ديلاويه לפני 2 שנים
بنت البلد
8. درزي לפני 2 שנים
اين الشرف
7. לסמי 5 לפני 2 שנים
חוצפן עלוב
6. סמי לפני 2 שנים
למספר 5
5. מן הישוב לפני 2 שנים
למגיב סעיף מס 4
4. סעיד לפני 2 שנים
חוצה זולים
3. חלבי לפני 2 שנים
לא עוד לא
2. דילאווי1 לפני 2 שנים
قلنالكم
1. מן הישוב לפני 2 שנים
למרבה הצער

מומלצים

\