היערכותה לתיקון טעות לעובדים הפלסטינים

רשות האוכלוסין וההגירה, להלן הרשות מודיעה בזאת על טעות שנפלה באופן יישום הוראות סעיף ח'. 5 ל"נוהל גמלאות עובדים פלסטינים המועסקים כדין בישראל", ועל היערכותה לתיקון הטעות במקרים שיימצאו מתאימים לכך, כמפורט להלן

16.03.2023 מאת: פורטל הכרמל והצפון
היערכותה לתיקון טעות לעובדים הפלסטינים

 

על היערכותה לתיקון הטעות במקרים שיימצאו מתאימים לכך, כמפורט להלן:

 

 

1 .בהתאם לפרק ח' ל"נוהל גמלאות עובדים פלסטינים המועסקים כדין בישראל" )נוהל מספר 0005.0.9 המפורסם באתר האינטרנט של הרשות בעברית ובערבית: 0005.0.9 ,להלן:

 

 

"הנוהל", אשר נכנס לתוקפו ביום 1-7-2018,עובד פלסטיני אשר נצברו לזכותו כספי תגמולים ופיצויים בקופת הפנסיה הייעודית לעובדים הפלסטינים המועסקים כדין בישראל המנוהלת על ידי רשות האוכלוסין וההגירה, רשאי להגיש בקשה לפדיון הכספים במשיכה הונית מוקדמת לפני הגעתו לגיל פרישה, בכפוף לעמידתו בתנאים שנקבעו בנוהל.

 

 

 

2 .לפי סעיף ח.5 לנוהל, אופן חישובו של סכום המשיכה ההונית המוקדמת הוא סך כל אלה: 1 .דמי הגמולים ששולמו לקרן בניכוי עלויות הכיסוי הביטוחי לנכות ולשארים; 2 .חלקו של העובד בתשואת הקרן, באופן שייקבע על ידי אגף שירות למעסיקים. 3 .חלק העובד בעודפים ובגירעונות אקטואריים אשר יימדדו מדי תקופה באמצעות הערכה אקטוארית מפורטת, אם ידוע על עודף או גירעון כאמור בעת המשיכה.

 

 

 

 

3 .על אף האמור, לאחרונה נמצא כי בשל טעות לא הוטמעו הוראות סעיף ח.5 לנוהל במסגרת טיפולה של הרשות בפועל בבקשות למשיכה הונית מוקדמת אשר אושרו )ושולמו( מיום 1-7-2018 ואילך, ולפיכך חישוב סכומי המשיכות לא בוצע בהתאם לאופן החישוב שנקבע בסעיף ח.5 לנוהל )

 

 

 

להלן: "נוסחת הנוהל"(, אלא לפי נוסחת החישוב שהיתה קיימת טרם פרסום הנוהל )להלן: "הנוסחה הישנה" ( שבמסגרתה חושב סכום המשיכה כסכום דמי הגמולים )למעט דמי גמולים שהתקבלו בחודשיים האחרונים שקדמו למועד החישוב( כאשר הם: מוצמדים ולהם תוספת ריבית חודשית של %047.0 +עם משקל של %45; - לא מוצמדים ולהם תוספת ריבית חודשית %047.0 -עם משקל של %45; - תנועות בחודשיים האחרונים ללא ריבית חודשית, %0 עם משקל של %10.

 

 

 

4 .בבדיקה מדגמית של מספר בקשות שאושרו )ושולמו( לעובדים פלסטינים בתקופה שמיום 2018.07.01 נמצא כי יש מקרים שבהם סכום המשיכה שחושב )ושולם( לפי הנוסחה הישנה היה גבוה מן הסכום שהיה משולם לעובד אילו חושב לפי נוסחת הנוהל, ואילו במקרים אחרים נמצא כי סכום המשיכה שחושב )ושולם( לפי הנוסחה הישנה היה נמוך מן הסכום שהיה משולם לעובד אילו חושב לפי נוסחת הנוהל.

 

 

 

5 .נוכח האמור, בכוונת הרשות לערוך בדיקה מקיפה ביחס לכלל העובדים שבקשותיהם למשיכה הונית מוקדמת של כספי התגמולים והפיצויים אושרו החל מיום 2018.07.01 .לאחר ביצוע הבדיקה, ובהתאם לתוצאותיה, יוחלט בידי גורמי הממשלה הרלוונטיים על דרך הטיפול המיטבית ביחס לעובדים אלה.

 

תגובות

מומלצים

\