ד"ר עראיידה:"כסא ראש רשות לא ירושה"

הוא כבר כיהן בתפקיד ראש מועצת מגאר בשתי קדנציות, החליט לסיים ועבר לנהל ולבנות מערכות חינוך אקדמיות, ד"ר אסעד עראיידה עבר את גיל ה-80 וממשיך להיות דינמי ופעיל ותרומתו רבה למוסדות חינוך ובמיוחד לכפר הילידים שאסעד עומד בראשו, אסעד מאמין שהדור הבא בחברה יעשה הרבה יותר לישוב הדרוזי.

22.03.2023 מאת: חסין חלבי, אמילי חלבי

ד"ר אסעד עארידה איש חינוך וחברה

 

 

בביתו של ד"ר עראיידה תלויות על הקירות תמונות מרגשות וייחודיות לצד תעודות ואותות שקיבל במשך השנים, בולטת לעיין אות נשיא המדינה  למתנדב, שד"ר עראיידה קיבל בעקבות פעילותו החינוכית הענפה ומרובת השנים, בעיקר בעמותת ידידי כפר הילדים הדרוזים בחורפיש, שהוא עומד בראשה, ואשר מהווה בית חם לילדים ומערך תמיכה לימודי חברתי והעשרתי לילדי הכפר, ד"ר עראיידה הקים בנוסף את מכללת הר חזון יחד עם צוות חינוך מקצועי, ע"מ להנגיש את ההשכלה האקדמית והמקצועית לכולם.

 

 

 

ד"ר אסעד עראיידה התחיל את דרכו בסמינר למורים יהודים ומשם פרץ דרך וצמח בתחום החינוך. ד"ר עראיידה מהוגי ומקימי תיכון דרכא בירכא, בשיחה לפורטל הכרמל והצפון אמר לנו "דאז החלטנו שאנחנו רוצים להשקיע יותר במקצועות מדעים, טכנולוגיה והנדסה והחלטנו לקבל לתיכון בירכא את התלמידים בוגרי המגמות המדעיות".


 

 

 

ד"ר עראיידה מאוד חרד מהתנהלות מנהיגי המדינה, "אני מאמין שאדם לאדם אדם, היום אני רואה שאדם לאדם זאב".
 

 

 

 


ד"ר אסעד: "הדרוזים תמיד נאמנים למדינה לטובת העדה, אני רואה שבני העדה זקוקים להשכלה גבוהה מדעית ויש להשקיע יותר במגמות הריאליות, בחינוך יש לשאוף ליותר טוב ולכוח אדם יותר מקצועי, לא כמקור לפרנסה אלא כמקור לגאווה, אני מדבר מתוך ניסיון רב שנים, כאדם שכבר ניהל 4 בתי ספר תיכוניים".

 


 

 

ד"ר אסעד: "לא יכול לצפות מילד שאין לו חינוך טוב בבית ובבית ספר להיות גאון, התמחויות בתיכון הם דבר מאוד חיוני, לדעתי יש להתמקד במקצוע או שניים שהילד אוהב כדי שיצליח, מגמות זה דבר מאוד חיוני".

 

 


 

על כפר הילדים בחורפיש, נושא שמאד קרוב לליבו של ד"ר אסעד, הוא אומר: "יש הרבה ילדים עם פוטנציאל, אבל החיים לא היו טובים בביתם, לכן יש לטפח אותם ילדים. הקשר עם הילדים נמשך גם אחרי שהם מתבגרים ונפרדים מהכפר, אנחנו ממשיכים להיות הורים לילדים האלה לכל דבר".

 

 

 

"כפר הילדים הוא בית לכל דבר עבור הילדים, שרובם באים ממשפחות שלא מתפקדות כראוי, ומוצאים אצלנו עולם אחר, שבו יש דאגה לפרט וללימודים, יש ספרייה ויש אוזן קשבת ויש למי לפנות. אני מבקר בכפר כל שבוע ומדבר עם המדריכים ומנהל הכפר ואנחנו נותנים כל מה שהם צריכים וכל מה שחסר לילדים".

 

 

 


 

על עבודת ראשי הרשויות ד"ר עראיידה אומר, "כל דבר צריך תכנית עבודה, אני כראש מועצה לקחתי חברה חיצונית שסיירה בכפר ועשתה תכנית עבודה, הלכנו למשרדי הממשלה עם תכנית מוכנה, וקיבלנו תקציבים, לכן חשוב לעבוד עם תכניות. ראש מועצה מספיק שימלא 80 אחוז מתפקידו ביושרה זו כבר הצלחה, ראש מועצה לא בא להיות מנהיג אלא משרת הציבור, זה התואר המתאים לתפקיד ורק כך הוא מצליח".

 

 

 

 

ד"ר אסעד: "עיר בלי אזור תעשייה רציני ותעסוקה לאוכלוסייה ומערכת חינוך מפותחת היא לא עיר לצערי, בחינוך בעיר צריכה להיות תחרות בחינוך, שיהיה יותר מבית ספר אחד".

 

 

 

 

ד"ר אסעד עראיידה מתייחס לתכנון ולבניה בישובים הדרוזים, "בנושא התכנון יש מקום לפתח את התכנון ולהרחיב ישובים, במקום לבנות בלי תכנון ובלי ביוב חוש התכנון צריך להיות חזק יותר אצל ראשי הרשויות, צריך לקצוב לראש מועצה שתי קדנציות ראשונה עד שלומד ומפתח והקדנציה השניה כדי לפתח את הישוב".

 

 

 

 

פורטל הכרמל

תגובות

1. דילאווי1 לפני 2 שנים
عندنا

מומלצים

\