במאבק במשבר האקלים

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, מנכ"ל המשרד, גיא סמט, המדענית הראשית של המשרד, פרופ' נגה קרונפלד שור, ובכירי המשרד נפגשו עם בכירי מדעני הסביבה בישראל במטרה להעמיק ולהדק את הקשרים ושיתופי הפעולה במאבק במשבר האקלים.

18.03.2023 מאת: פורטל הכרמל והצפון
במאבק במשבר האקלים

השרה עידית סילמן, עם מדעני סביבה. צילום רפי בן חקון, לעמ

 

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "משבר האקלים הוא לא סיסמה או מציאות רחוקה, אלא המציאות שלנו כאן ועכשיו, ועלינו להיערך בהתאם לשינויים הצפויים. אני מודה למדענים ולאנשי האקדמיה על פגישה פורה ומלמדת, בה נוכחתי לפגוש קונצנזוס מדעי מכל קשת האוניברסיטאות בישראל באשר למגמות בשינויי האקלים. שמחתי לפגוש מדענים מקצועיים שנכונו להתגייס ולשתף פעולה ביחד עם המשרד במטרה לסייע בקידום מדיניות ובמציאת פתרונות"

 

 

 

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, מנכ"ל המשרד, גיא סמט, המדענית הראשית של המשרד, פרופ' נגה קרונפלד-שור וגורמי מקצוע נוספים במשרד, ערכו אתמול (ג') מפגש עם נציגות מטעם מפורום מדעני האקלים ומהאגודה הישראלית לאקולוגיה וסביבה, במטרה להעמיק את הקשרים ושיתופי הפעולה אשר יאפשרו לבסס ולטייב את מדיניות המשרד במאבק במשבר האקלים.

 

 

 

במפגש לקחו חלק מדענים מהאוניברסיטאות המובילות בישראל, בהם מכון ויצמן; האוניברסיטה העברית בירושלים; אוניברסיטת תל אביב; אוניברסיטת בן גוריון; אוניברסיטת חיפה ואוניברסיטת אריאל. בין תחומי המחקר של נציגות המדענים ניתן היה למצוא מדענים בתחום האטמוספירה, כדור הארץ, בריאות וסביבה ועוד, אשר דיברו, כל אחד בתחומו, על הקונסנזוס המדעי הרחב שלא ניתן לערעור, ששינוי האקלים מתחרש בעקבות פעילות האדם.

 

 

 

במסגרת המפגש הציגו המדענים את המגמות העולמיות המדאיגות המתרחשות בשל פעילות האדם. בנוסף, ציינו המדענים שהם מייצגים ציבור הולך וגדל של מדענים המוטרדים מהתגליות המצטברות נוכח משבר האקלים, ועל כן מוכנים לקחת חלק בעשייה בכל דרך ואופן הנדרש בשביל לסייע למשרד ולשרה על מנת להבין את גודל השעה וכמובן להתגייס למציאת הפתרונות.

 

 

 

השרה סילמן הוסיפה: "אני רוצה להודות ולהביע את הערכתי למדענים איתם נפגשתי, מהמוטיבציה והנכונות של המדענים להתגייס לטובת המטרה, ונמשיך לעמוד איתם בקשר רציף ובלתי אמצעי לנוכח אתגר משבר האקלים. אני יוצאת מעודדת מכך שציבור גדול בישראל, חוצה רבדים בחברה הישראלית, שאכפת לו משינוי האקלים - מוכן להתגייס ולפעול למענו בכל דרך".

 

 

תגובות

מומלצים

\