טקס חלוקת מלגות לילדי צד"ל

זאב זכרן מפקד יק"ל לשעבר, יחד עם הקצינים שלו מופיד עאמר, נביה אבו ראפע, והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, השחקן יוסי וידר משנות השמונים, המנחה איאד סלאמה, הילדים סעיד ולנא שנאן בברכה מיוחדת, הסטודנטים והלוחמים של צד"ל, בערב מלא חום ואהבה ובעיקר תמיכה באנשים שתרמו.

31.03.2023 מאת: חסין חלבי

טקס חלוקת מלגות לילדי צד"ל מרץ 2023

 

תת אלוף במיל' זאב זכרן, בן למשפחה של מנהיגים, אביו היה אחד ממקימי ישובים רבים בחבל הארץ, ובמיוחד בעמק חפר, כמפקד יק"ל לשעבר, הכיר את כל האוכלוסייה הלבנונית ומבין טוב עד כמה תרומתה הייתה חשובה לביטחון הארץ.

 

 

 

 

זאב בעל עסקים היום, התחבר למופיד עאמר ולעמותה על שם סאלח פלאח ז"ל, אחד הקצינים שלו בעבר, וגייס משאבים וכספים למלגות, לטובת כארבעים סטודנטים בני צד"ל.

 

 

 

לערב הגיעו רבים מהקצינים ששירתו בצבא דרום לבנון, כולם מכירים את כולם והבולט ביותר אותם ילדים של צד"ל מכל העדות, נוצרים, דרוזים ומוסלמים, שהיום הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ותרומתם רבה גם היום בצבא ובכלכלה.

 

 

 

 

אל"מ במיל' מופיד עאמר: "אנחנו לא יכולים לנטוש את אותם לוחמים שנלחמו לצידנו כתף אל כתף, זו הייתה תקופה לא קלה, אני מודה לזאב ולכל מי שנרתם איתנו, כדי לסייע לאותם סטודנטים שהיום לומדים באקדמיה, והשתלבו בצורה טובה מאוד בחיי החברה הישראלית".

 

 

 

נביה אבו ראפע נציג הקהילה הלבנונית בישראל, שמכיר את כולם ומלווה את המשפחות בצורה ישירה, ולו יש חלק גדול בעבודה מול הסטודנטים והמשפחות, שקבלו את המלגה בסך 4000 ש"ח כל מלגה.

 

 

 

 

בשיחה לפורטל הכרמל והצפון, זאב מחדד כמה חשוב לטפח ולשבח את לוחמי צד"ל ומדבר על ראיד עבדאללה ממחנה אל-ח'יאם מלבנון, ממוצא שיעי, שתרם גם הוא למלגות שחילקו לסטודנטים. ראיד היום נמצא במדינה זרה וממשיך להיות בקשר עם הקהילה הלבנונית בישראל.

 

 

 

את הערב הנחה המחנך איאד סלאמה ביד רמה, לצידו סייעו רבים מהעמותה של מופיד עאמר ובמיוחד שיח' זאהר עאמר.

 

 

בדבריו של גבי אשכנזי שמכיר טוב את לבנון והאנשים, הוא ציין שבשלב מסוים מגיע ללבנונים סליחה, אשכנזי "אני חוזר מאזרבייג'אן, כי היה חשוב לי מאד להיות פה, לכם יש זכות שכל ישראלי מעריך".

 

 

 

 

 

השחקן יוסי וידר משנות השמונים ושנות התשעים, עשה חיקוי של מנהיגי המדינה ולא נשאר אחד באולם שלא חייך.

 

 

 

עמותת מופיד עאמר עושה רבות לכל מי שתרם לביטחון מדינת ישראל ומשלבת ידיים, כדי לסייע ולעודד סטודנטים ללמוד באקדמיה, כך מציין מופיד עאמר.

 

 

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים

\