הדרוזים והדרוזיות הגיעו למחות במרכז חורב בחיפה

לראשונה האישה הדרוזית המשכילה והלומדת יוצאת למרכזי ההתקהלות של המחאות שמתקיימות ברחבי הארץ, למחות נגד הגזרות המשפטיות ודרכה של הממשלה, את'יל חלבי בדרייה אחת המפגינות יחד עם סטודנטים דרוזים, את'יל: "אין לאפשר להחריב מה שנבנה בדם, יזע ודמעות".

27.03.2023 מאת: ברוך ליבמן, חסין חלבי
הדרוזים והדרוזיות הגיעו למחות במרכז חורב בחיפה

 

במחאה במרכז חורב השתתפו מעל 10 אלפים בני אדם, באזור הקריות התקיימו מחאות של תומכי הרפורמה וחלקם התעמתו עם המשטרה.

 

הבוקר התחיל עם ההודעה על סגירת נמל התעופה בן גוריון והודעת יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על השבתת המשק, אלפי תלמידים הורים ותושבים יצאו לכל מקום בו יכולים למחות כאות התנגדות למה שמוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו.

 

 

 

 

 

הסערה והמשבר במערכת הפוליטית לאור קידום הרפורמה המשפטית והפיטורים של שר הביטחון יואב גלנט הוציא המון ישראלים משעת לילה מאוחרת לאורך כל היום לצמתים ולכבישים וחסימות בכל פינה ומקום בארץ.

 

 

 

המחאות הגדולות נרשמו בתל אביב, ירושלים וחיפה, אלפים השתתפו, למרכז חורב בחיפה הגיעה קבוצה גדולה של נשים וגברים, בעיקר סטודנטים מהגליל ומהכרמל, המוחים הדרוזים קראו:"אתכם בלב ובנפש".

 

 

 

 

הדרוזית עו"ד את'יל חלבי בדרייה, עיוורת, דוקטורנטית במשפטים, טענה נגד המהפכה המשפטית:"לא נסבול מצב זה שמובילה ממשלת נתניהו, אין לאפשר להם להחריב את המדינה שנבנת בדם וזיעה ודמעות וכאב רב".


 

 

המוחים הדרוזים צעקו אין לנו ארץ אחרת, אנחנו עדה שקשורה לאדמה ולמולדת, חלק מהמשתתפים נכי צה"ל ואנשי חברה מהכרמל דברו:"לא משאירים פצועים בשטח וכרגע אנחנו הולכים למקום חשוך, המדינה סובלת".

 

 

 

 

 

הסטודנטית שדא ארכאב מעוספיה: "הגענו לשנות ולהשפיע, אנחנו חלק מהמדינה וחובה שלנו להתייצב כאן ולצעוק למען שמירה על הדמוקרטיה, טוב יעשו אם יאמצו את מגילת העצמאות, כי המעוט הדרוזי בעל זכות במדינת ישראל".

 

 

 

דגל הלאום של ישראל הפך לסמל המחאה המשפטית, הוא נמצא בכל פינה, בכל כביש ובכל צומת בערים בישראל ועוד ההיסטורה תדבר רבות על השבועות האלה, כאשר ראש ממשלה מוביל מהלך נגד המון של אזרחים מהשורה הראשונה, שמתנגדים למהלך ויוצאים למחות בצורה שישראל לא הכירה ביום ובלילה לאורך כל השבוע.

 

 

 

יש לציין כי האוניברסיטאות והמכללות, הרשויות המקומיות והמשק, הודיעו על ביטול השביתה שהייתה מתוכננת וחזרה לשגרה רגילה, לאחר הודעת ראש הממשלה על השעיית החקיקה.

 

 

 

למרות הודעת ראש הממשלה שהוא משעה את החקיקה, מארגני המחאות הודיעו על המשך המחאות בכל הארץ עד לביטול כל תכנית הרפורמה המשפטית, מארגני המחאה דברו על קיום הערכת מצב ביום יומיים הקרובים ואחרי זה יוחלט אם לצמצם את המחאות ברחבי הארץ.

 

 

פורטל הכרמל

פורטל הכרמל

פורטל הכרמל

פורטל הכרמל

פורטל הכרמל

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים

\