מה הכי חשוב בשעה גורלית

כולנו יהודים, דתיים בכל המגזרים, חילוניים מסורתיים, וגם כאלה שלא חושבים שהם שייכים, כולם חווים את גודל השעה, כולם חווים את העוצמה שבה התקשורת משפיעה על כולם ובמיוחד על הילדים, שימו לב.

28.10.2022 מאת: רחל אבידר
מה הכי חשוב בשעה גורלית

 

הכותבת אשור בלה מטפלת רב תחומית וסופרת, להתקשרות  050-7201752 לביקור באתר קישור

 

 

כשילד שואל למה לא לנסוע בשבת? ולמה לא להדליק חשמל, ולמה לא כדאי לפתוח טלויזיה, ולמה לא להתלבש לפי האופנה כי הרי כולם לובשים כך, אופנה שאין בה צניעות וממילא משתנה כמה פעמים בשנה, ותוכניות הריאליטי שמשדרות שהכל מותר והכל פרוץ, וכן זה בסדר לפגוע במישהו, העיקר שאומרים ועושים את מה שרוצים, ללא סינון וללא התחשבות, אלה כיוונים שמשפיעים על הילדים, ובמיוחד על הנוער, הקודים השתנו בקיצוניות, בשנים האחרונות זה הפך להיות "נורמלי" לנערים ונערות צעירים ללכת בבגד חשוף וקרוע למועדונים ולפאבים ובגילאים מאוד צעירים, ו"לא נורמלי" ללכת לבית כנסת או לכבד את השבת, ובתוך כל זה גם כיבוד הורים לא מתקיים.

 

 

כולנו יהודים, דתיים בכל המגזרים, חילוניים מסורתיים, וגם כאלה שלא חושבים שהם שייכים, כולם חווים את גודל השעה, כולם חווים את העוצמה שבה התקשורת משפיעה על כולם ובמיוחד על הילדים, שימו לב, לילדים אין כבר את התום שהיה להוריהם ולסביהם, גורמים לנו לחשוב שזו קידמה, שזה טבעי וכך צריך להיות, גורמים לנו לחשוב שלגדול בשקט וברוגע ולפי הקצב הטבעי, זה לא טבעי, זו לא קידמה.

 

 

אני שמה לב עד כמה המסורת, התורה והמצוות הפכו להיות מוקצים, ושמירת השבת, הס מלהזכיר, התקשורת וחברי כנסת, מצטלמים מדי יום בגאוה גדולה ומסבירים ומדגימים איך הם מתכננים לקיים תחבורה ציבורית דווקא בשבת, ומנגד בערים ששם גרים יותר שומרי שבת ומצוות, התחבורה הולכת ומתדלדלת והשרות פחות ופחות טוב, ואני לא היחידה ששמה לב למגמתיות, ששמה לב לעובדה שמעקרים מתוכנו את כל הערכים, כן אותם ערכים ששמרו עלינו כיהודים בכל שנות הגולה והגלות הקשות והארוכות.

 

 

אלה ערכים שבעתיים הורינו וסבינו וכן כל הדורות שבגלות עלו על המוקד רק בגלל ששמרו שבת, עלו על המוקד בגלל שקיימו מצוות ברית מילה, נשחטו ונרצחו בגלל שהדליקו נרות שבת, כן שומרי המצוות נרדפו אלפי שנים וגם בימינו, ומה בימינו, מתייגים אותם, מעוררים סביבם פרובוקציות, ויש מי שמחליט ששכונות של שומרי מצוות ושומרי שבת נחותים מכל סיבה שהיא.

 

 

יש מי שלא רוצה שהילדים ילמדו להתפלל, שלא ילמדו יהדות, טוב להם שילמדו אסלאם ונצרות, זו לא הדתה, ללמוד יהדות זו הדתה, כתוב בתורה "משנאייך ומחריבייך ממך ייצאו" וזו שעה קשה, שעה קשה ביותר לעם היהודי שכמותה לא היתה, זו שעה שבה ההבנה וההתעוררות למה שקורה באמת חשובה, התקשורת פועלת על פי שיטת הסלמי, בכל פעם מסר אחר, ואחרי שהמסר נטמע ממשיכים למסר הבא, והמסרים כולם אחת כוונתם, להחליש את היהודי שבלב כל אחד מאיתנו.

 

 

נגררנו ולא שמנו לב, לא שמים לב שרובנו מדקלמים את מה שהתקשורת משדרת ללא לאות, לא שמנו לב ששעות רבות ויקרות מתבזבזות על בהייה במסך, שעות רבות בהן יכולנו ללמוד, להקשיב לבני הבית ולשים לב לילדים, לא שמנו לב שאין לנו חופש לחשוב, שאין לנו חופש לרצות, ואין לנו חופש להבין, והכי חשוב, לא שמנו לב שמפעילים עלינו שטיפת מוח סדרתית בכל התחומים.

 

 

בבריאות הקורונה למשל ובכלל כל החיסונים הנוספים והתרופות שאינן מרפאות אלה מתחזקות מחלה.

 

 

בכלכלה דרוג האשראי למשל, ועד שנבין ונתעורר יהיה מאוחר מדי משום שלא כולם יוכלו להשכיר דירה אם דרוג האשראי לא יאפשר, וכך בכל התחומים, יוקר המחיה שמופעל על האזרחים רק בגלל התאגידים שלא מסתפקים ותמיד רוצים עוד ועוד.

 

 

בחינוך, לא שמים לב מה מלמדים בבתי הספר, ובמיוחד מה לא מלמדים, ומכניסים גורמים זרים למסורת וליהדות.

 

 

במזון שאנו צורכים, הפרסומות המגמתיות לכיוון המזון המתועש שלא תומך בריאות, והכל ארוז באריזות צבעוניות ומרשרשות.

 

 

במסרים שהתקשורת מעבירה, למשל שטוב להם ליהודים לעזוב את הארץ, כי כאן קשה, ומי גרם לעלית המחירים ומי גרם שיהיה קשה? ומי שגרמו לקושי הם אלה שמעודדים את הירידה מהארץ, הם שמכוונים את מערכת הבריאות והחינוך, הכי חשוב להם להשפיע על הילדים, בכך יבטיחו לעצמם את הצלחתם במיגור היהדות.

 

 

ויחד עם זה כל כך הרבה תלוי בנו, נחזור לאמונה בקדוש ברוך הוא שהוא המסבב את הכל, כל כך חשוב כיצד אנחנו חושבים, ומה נעשה ונחשוב בשעות הפנאי, ומה ואיזה תכנים נאפשר לילדינו ומה נבחר לאכול ובמיוחד מה נכניס לגופינו, כיום הכוח בידי ובידך כוח הפרט, הכוח במחשבה הטובה והנכונה, הכוח באהבה ובאחדות שלנו עם עצמנו ובכלל, הכוח בשמחה שנשדר לסביבה, בחיוכים ובנתינה, בגמילות חסדים ובהקשבה, הכוח הוא במי שאנחנו.

 

 

נבחר ללכת מגלות לגאולה

 

תגובות

מומלצים

\