אנשים מוגבלים לא צריכים לאבד תקווה

המפגש היחודי בין ראדי כיוף והילדה אימאן בדרייה, שפיק וד"ר דיויד. והמכשיר שהקים מרותקים מכסא גלגלים לשחקים. הסיפור המלא בכתבה שהכנו בסרטונים.

01.07.2013 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אנשים מוגבלים לא צריכים לאבד תקווה

ראדי כיוף התושב שנשאר ללא כתובת אחרי פירוק האיחוד, ראדי עבר בזמןן העירייה להתגורר בדליה, לאחר הפירוק מצא את עצמו עספאוי בדליה, בסופו של יום ראדי נשאר כתושב דליה.

כאשר הילדה אימאן בדרייה מכיתה ג' בבית ספר יסודי חדשני בדליה, פגשה את ראדי, לא הפסיקה לתחקר ולשאול אותו שאלות והשאלה העיקרית היתה האם אתה ראדי הסתכלת והתחשבת באנשים מוגבלים לפני הפציעה שלך?.

ראדי כיוף יחד עם ד"ר דיויד גרבר וגב' עביר דהוד ביום בו ראדי מתהלך ומדגים את היכולות של המחשב שמוצמד אל גוף האדם ומתוכנת להקים את המרותק בחלק התחתון על הרגלים, לעלות במדרגות ולרדת במדרגות וגם להתיישב.

ראדי

המחשב הזה הוא מהפכה עולמית שכבר זכתה להתייחסות של נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו מעל דוכן האו"ם ובביקורו ביד לבנים בדאלית אל כרמל.

ראדי ביקר בבנייני המועצות בדליה ועוספיה ואחרי זה באולמי שפיק בדרייה, במקום ראדי השתמש והדגים איך ניתן לעבוד עם המחשב המהלך ועל הרגש הפנימי של כל אחד ואחד שנקלע למצב בו הוא מוצא את עצמו מרותק כתוצאה מפציעה קשה.

שפיק בדרייה הגיע להעביר לראדי שהוא גאה בו ולאלה שכל הזמן התלוננו שהם לא מסוגלים לעלות במדרגות הנה התשובה של ראדי שמחולל מהפכה אמיתית למען האוכלוסייה המרותקת.

ד"ר דיויד גרבר אחראי מטעם החברה על הנושאים הקליניים הקשורים למכשיר המסייע לראדי ללכת ובעיקר על מתן הדרכה צמודה ומקצועית ללקוחות חדשים המשתמשים במחשב, דיויד רואה במכשיר כמו רכב שזקוק לרשיון לפני שעולים עליו.

ראדי ואימאן

ראדי דבוק בדרוזיות שלו ורוצה להמשיך להוביל את הפרויקט לעוד עולמות, אבל קשה לו להתנתק מהכפר וחשוב לו מאוד להמשיך להיות כאן בבית ליד המשפחה והחברים.

ראדי מספר לנו שהילדים שלו ראו אותו לראשונה רוכב עם המחשב ועומד, אז הבת אמרה לו "אבא אתה גבוה" וזה מאוד שימח אותו.

התקציב של הפרויקט שותפים בו ממשלות וארגונים וחברות ומגיע ל17 מליון דולר.

תודה מיוחדת לעביר דהוד וניסים שהין.

לדברים בכתבה בסרטונים שהכנו.

 

 {YouTubeVideo id=5zB7aCtpY58}

 {YouTubeVideo id=KDKfFlRK3Hw}

http://www.youtube.com/watch?v=5zB7aCtpY58

http://www.youtube.com/watch?v=KDKfFlRK3Hw

תגובות

11. אורי ושיץ לפני 11 שנים
התקווה המיושמת היא ההוכה שהכל אפשרי!
10. דילאוי לפני 11 שנים
עם הרצון נגיע רחוק
9. אלי לפני 11 שנים
פרויקט ענק
8. עספאוי לפני 11 שנים
ראדי דליה יודעת לכבד אותך יותר
7. יוסף לפני 11 שנים
גאווה מסחררת
6. מוגבל לפני 11 שנים
נותנים תקווה באמת
5. איש לפני 11 שנים
בהצלחה ריאד אין מילים
4. צפוני לפני 11 שנים
ראדי בהצלחה
3. דלואני לפני 11 שנים
אהבתי את התוכנית
2. עספאנייה לפני 11 שנים
הכל תלוי ברצון
1. אמין לפני 11 שנים
גדול מהחיים

מומלצים