כמיליון ומאתיים תלמידי היסודי וילדי הגנים יוצאים לחופש

בתי הספר היסודיים וגני הילדים יסיימו היום א' 30.6.2013 את שנת הלימודים תשע"ג, כ 900,000 תלמידי היסודי וכ 400,000 ילדי הגנים יצטרפו לכ 700,000 תלמידי החטיבה העליונה שכבר יצאו לחופשת הקיץ שלהם.

30.06.2013 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כמיליון ומאתיים תלמידי היסודי וילדי הגנים יוצאים לחופש

כשני מיליון תלמידים וכ- 146,000 עובדי הוראה יפתחו את חופשת הקיץ.

בתי הספר היסודיים וגני הילדים יסיימו היום א' 30.6.2013 את שנת הלימודים תשע"ג, ויפתחו את חופשת הקיץ שלהם.
בתוך כך, כ- 900,000 תלמידי היסודי וכ- 400,000 ילדי הגנים יצטרפו לכ- 700,000 תלמידי החטיבה העליונה, אשר יצאו לחופשת הקיץ שלהם בתאריך ה- 20.6.2013. אליהם יצטרפו  כ- 66,000 עובדי הוראה (יסודי) וכ- 16,000 גננות. התלמידים ועובדי ההוראה ישובו מחופשתם עם פתיחת שנת הלימודים הבאה, תשע"ד, בתאריך ה- 27.08.2013.

לקראת חופשת הקיץ החליט משרד החינוך לצאת בתכנית מערכתית "מחנכים מסביב לשעון", במסגרתה יועמדו לרשות התלמידים שורה של פעילויות שתתקיימנה לאורך שעות היום. התוכנית נועדה להכין את התלמידים לקראת חופשה בטוחה וליצור הידוק הקשר בין הורים ומורים, העצמת שיתופי פעולה בין משרד החינוך לבין רשויות מקומיות וגופים נוספים.

מנכ"לית משרד החינוך, הגב' דלית שטאובר ציינה: "בחופשת הקיץ הקרובה נצעד צעדים ראשונים במסע ההגשמה של החלום החינוכי שנותן ביטוי ליסודות התוכנית "החינוך מסביב לשעון". לרגל התכנית פיתחנו מעטפת מגוונת של חומרי לימוד והעשרה לקבוצות הגיל השונות ופעילויות רבות שתכלולנה: לילות לבנים, מחנות נוער, תחרויות ספורט ופעילויות העשרה. במהלך החופשה יוכלו המורים לעמוד בקשר עם תלמידיהם על פי שיקול דעתם, וכפי שימצאו לנכון. זוהי שותפות באחריות שמחייבת אותנו לפעול יחד לחיזוק והעצמת התשתית הרגשית, הערכית והחברתית של ילדינו. לכל הפעילויות  מסר ערכי- חברתי משותף, שיביא לשוויון הזדמנויות ולצמצום פערים בחינוך".

השירות הפסיכולוגי גבש אף הוא לקט של פעילויות והמלצות. הצוות הייעוצי מציין בלקט הפעילויות: "חופשת הקיץ היא הזמן של ילדינו לגדול, להתפתח, לנוח מהלמידה הממסדית ולאפשר לעצמם למידה אינטואיטיבית וספונטנית.

הזמן של ילדינו לצאת מתבנית היומיום, לגוון, לפעול לפי נטיות לבם, להקשיב לגוף שלהם, לטעם שלהם, לפעול לפי הסגנון האישי שלהם. לעצור, לצאת ממעגל "החייב  והצריך", ממעגל ה"אסור לאחר", ממעגל הסדר החברתי החינוכי (בית ספר, שיעורים, מבחנים, תנועות נוער, אימונים, חוגים). חופשת הקיץ היא זמן לפתח כישורי חיים – המקום בו ילדינו יכולים ונדרשים לממש את כל כישורי החיים שלימדנו אותם – ניהול זמן, קבלת החלטות, התמודדות עם מצבי לחץ, פיתוח האני, חברות".

הפסיכולוגית הראשית של משרד החינוך, חוה פרדימן מציינת, כי חופשת הקיץ מהווה הזדמנות למשפחה ליצור  חוויות ופעילויות משותפות, שיוכלו להעצים את תחומי העניין של כל אחת ואחד מבני המשפחה.

להלן קישורית לפעילויות:

http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Shefi/KishureiChaim/meytaviyut/yeda/PeyluiotKaitz.htm  

תגובות

מומלצים