מגדלי העופות מאחדים כוחות

הרפורמה בשלוחת ההטלה תחייב השקעות עתק בהיקף של למעלה ממיליארד שקל ונדרשת הגדלת המעורבות הממשלתית לצורך יישומה, כך אומר מזכיר ארגון מגדלי העופות, יעקב כהן.

20.05.2011 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מגדלי העופות מאחדים כוחות

המגדלים החליטו לאחד כוחות ולשתף פעולה עם משרד החקלאות, ע"מ לבצע את הרפורמה בשלוחת ההטלה, במידה ויערכו בה שיפורים משמעותיים שיאפשרו את ביצוע ההשקעות וישמרו על פרנסת המגדלים.

"הרפורמה בשלוחת ההטלה תחייב השקעות עתק בהיקף של למעלה ממיליארד שקל בהריסת לולים קיימים ובניית לולים חדשים", כך אומר מזכיר ארגון מגדלי העופות, יעקב כהן.

הלולים החדישים יוקמו על פי דרישות מחמירות של רווחת העופות שלא היו מעולם בישראל ויהיו מהמתקדמים מסוגם בעולם.

לאחר תקופה ארוכה של מחלוקת פנימית בקרב מגדלי העופות בנוגע לרפורמה שהגיעה עד כדי הפגנות, עולות מחאה. הושגה הסכמה רחבה של נציגות המגדלים בארגון מגדלי העופות ובמועצת הלול לשתף פעולה עם יישום הרפורמה במידה ויערכו בה מספר שינויים ושיפורים שיהפכו אותה לישימה. המגדלים בחרו צוות לניהול המו"מ מול משרד החקלאות, בראשות מזכיר הארגון יעקב כהן.

לטענת המגדלים התקציב שהקצתה הממשלה לצורך תמיכה ברפורמה בהיקף של 300 מיליון שקל אינו מספיק ונדרשת הכפלה של התקציב ל-600 מיליון שקל לפחות.

יעקב כהןהרפורמה מטילה נטל כספי כבד ובלתי אפשרי על כתפי המגדלים ורק הגדלת המעורבות הממשלתית תאפשר להם לגייס את ההון הנוסף.

עפ"י הערכת המגדלים, הרפורמה תיושם בפרק זמן של 7 – 5 שנים והמדינה צריכה להקצות את המשאבים הנדרשים לכך.

מגדלי העופות הגישו למשרד החקלאות מסמך הכולל שורה של דרישות לשינויים ברפורמה הכוללות הגדלת הסיוע למגדלים, תוספת מכסות למגדלים שיצטרפו לרפורמה כדי להצדיק את ההשקעה הכבדה, הארכת חוק הגליל, הבטחת התכנון בענף הלול ותנאי פרישה הולמים למגדלים שלא יוכלו לבצע את הרפורמה ויבחרו לפרוש מהענף.

מזכיר ארגון מגדלי העופות אמר שהרפורמה היא משימה כבדה ומורכבת ולכן נדרשים אורך רוח ורצון טוב מכל הצדדים. אנו מקווים שנמצא את הדרך להוציא אותה לפועל ולהוביל את השינוי ההכרחי על מנת לשמור על הענף בידי המגדלים ועל מקור פרנסתם.

תגובות

מומלצים